نکات نگهداری از دستگاه تصفیه آب خانگی

 

در مقاله نکات نگهداری از دستگاه تصفیه آب خانگی میخواهیم نکاتی را بیان کنیم که رعایت آن ها موجب نگهداری از دستگاه های تصفیه آب خانگی میشوند.

دستگاه تصفیه آب که شما در منزل از آن استفاده می کنید یک کارخانه کوچک تولید آب آشامیدنی سالم و بهداشتی است که برای کارایی مناسب و راندمان خوب نیاز به نگهداری دارد.

نگران نباشید! این کار بسیار ساده است و تنها کافی است نکاتی که در زیر به آن اشاره می شود را رعایت کنید تا از عملکرد صحیح دستگاه تصفیه آب خود اطمینان داشته باشید.

 

    آب ورودی به دستگاه تصفیه آب خانگی

دستگاه تصفیه آب خود را به آب گرم وصل نکنید این کار باعث می شود فیلترهای دستگاه خصوصا فیلترهای الیافی از فرم خود خارج شوند،همچنین باعث می شود ممبران RO کارایی خود را از دست بدهد و به سایر اجزا و قطعات دستگاه تصفیه آب نیز آسیب وارد شود.علاوه بر اینها این کار سبب می شود اتصالات  و واشرهای دستگاه در اثر دمای بالا تغییر شکل پیدا کنند و  نشتی آب را به دنبال داشته باشد ، پس در صورتی که قصد دارید از دستگاه تصفیه آب در منزلتان استفاده کنید حتما هنگام نصب دقت کنید که اشتباها آن را به آب گرم وصل نکنید.

    جلوگیری از یخ زدگی دستگاه

دستگاه تصفیه آب را در جایی نصب کنید که احتمال یخ زدگی در آن وجود نداشته باشد.با این حال اگر مجبور هستید دستگاه را در بیرون از خانه و یا در فضای باز نصب کنید حتما دستگاه و اطراف آن را عایق بندی کنید تا از یخ زدگی سیستم جلوگیری شود. برای این کار پیشنهاد می شود یک اتاقک عایق بندی شده مخصوص دستگاه بسازید تا دستگاه در معرض سرما و یخ زدگی قرار نداشته باشد. یخ زدن آب داخل دستگاه سبب بوجود آمدن ترکیدگی در هوزینگ ها و مخزن شده و ممکن است دستگاه دیگر قابل تعمیر نباشد.پس هنگام نصب دستگاه این مورد را نیز در نظر داشته باشید که دستگاه در محل مناسبی نصب شود.

سارنیا واتر – دستگاه تصفیه آب خانگی – تصفیه آب سه مرحله ای

نکات نگهداری از دستگاه تصفیه آب خانگی
نکات نگهداری از دستگاه تصفیه آب خانگی

    تعویض فیلتر های دستگاه

فیلترهای دستگاه تصفیه آب را باید به موقع تعویض کنید.اگر فیلترها در زمان مناسبی تعویض نشوند از کیفیت آب آشامیدنی شما کاسته می شود، به فیلتر اصلی ، یعنی ممبران یا همان غشاء اسمز معکوس که در مرحله چهارم دستگاه قرار دارد آسیب وارد شده و از عمر آن می کاهد و هزینه اضافی برای شما به دنبال خواهد داشت، علاوه بر این سلامتی شما را به خطر می اندازد که از همه چیز مهمتر است.پس سعی کنید زمان استفاده از دستگاه تصفیه آب را در نظر داشته باشید و نسبت به تعویض به موقع فیلتر ها اقدام کنید.

    توجه به خرید فیلتر های استاندارد

 

توجه داشته باشید که هنگام خرید فیلتر ها از فیلترهای استاندارد استفاده کنید.فیلترها باید استاندارد و بهداشتی باشند. از خرید و استفاده از فیلترهای متفرقه و غیر استاندارد جداً خود داری کنید چرا که این فیلتر ها علاوه بر اینکه کمکی به تصفیه و بهتر شدن آب نمی کنند ،میتوانند ضررهای بیشتری برای شما به همراه داشته باشند و سلامتی شما را با خطر موجه کنند.

    خاموش کردن به موقع دستگاه

اگر از دستگاه تصفیه آب برای مدت طولانی استفاده نمی کنید،آن را خاموش کنید اگر بیش از ۵ روز دستگاه بلااستفاده می ماند، آب ورودی و جریان برق را از دستگاه تصفیه آب قطع کرده و به هنگام استفاده مجدد ، آب موجود در منبع ذخیره را کاملا تخلیه کنید.

لطفا به مقالات و محصولات ما امتیاز بدین و مارو دلگرم کنید.
۰ / ۵ نتایج: ۴.۶۷ رای: ۳

رتبه صفحه شما: