اجزای دستگاه تصفیه آب خانگی اس اس وی

نحوه ی عملکرد دستگاه تصفیه آب را با جزئیات و تصاویر با ریز عملکرد هر کدام از اجزای دستگاه نشان می دهد. البته در برند های مختلف دستگاه تصفیه آب این مراحل ممکن است کمی متفاوت باشد. اما به طور کلی فرآیند تصفیه در دستگاه تصفیه آب خانگی به صورت زیر است.

در این دیاگرام تمام جزییات همراه با توضیحات هر کدام از اجزا به صورت کامل توضیح داده خواهد شد.

 

دیاگرام فرآیند تصفیه کردن در دستگاه تصفیه آب خانگی

پیشنهاد خرید محصول
اجزای دستگاه تصفیه آب خانگی اس اس وی,اجزای دستگاه تصفیه آب خانگی اجزای دستگاه تصفیه آب خانگی اس اس وی

دستگاه تصفیه آب خانگی UltraPro ET X900 (شیربرداشت تک)

۱۰/۶۱۵/۰۰۰ تومان۱۰/۶۱۵/۰۰۰ تومانمشاهده

توضیح کامل دیاگرام دستگاه تصفیه آب خانگی اس اس وی

همانطور که در این دیاگرام مشاهده می کنید دستگاه تصفیه آب کامل با سیستم اسمز معکوس دارای فیلتر ها و قطعات برقی تصفیه آب و شیر برداشت و مخزن و پمپ و یکسری لوازم و قطعات جانبی تصفیه آب می باشد.

آب ورودی در ابتدا وارد فیلتر های ۳ مرحله اول تصفیه آب شده و با عبور از فیلتر پپه و کربن اکتیو و کربن بلاک مراحل پیش تصفیه را طی می کند.

معمولا در بین مرحله ۲ و ۳ و یا قبل از ورود آب به فیلتر اول ، سوییچ فشار پایین یا لو پرشر قرار گرفته است ، سوییچ لو پرشر در صورت فشار پایین آب ورودی دستور قطع مدار به شیر برقی را می دهد.

بعد از مراحل پیش تصفیه ، آب وارد شیر برقی و سپس پمپ می شود. وظیفه ی شیر برقی قطع و وصل برق مدار تصفیه آب و در نتیجه روشن و خاموش شدن پمپ می باشد.

پمپ در دستگاه تصفیه آب با سیستم اسمز معکوس برای تامین فشار مناسب آب جهت عبور از غشای نیمه تراوا ی فیلتر ممبران مورد نیاز است. در مواردی که فشار آب ورودی ساختمان بین ۴۵ تا ۷۵ PSI باشد ، دستگاه تصفیه آب ، بدون پمپ هم می تواند کار کند.

بعد ازین که پمپ ، فشار مناسب را تامین کرد ،آب وارد فیلتر ممبران شده و طی فرآیندی که در مقاله فیلتر ممبران توضیح داده شده ۹۹ % ناخالصی های محلول در آب گرفته می شود. دو خروجی در انتهای پوسته ممبران قرار دارد که یکی از آنها مربوط به آب تصفیه شده و دیگری فاضلاب می باشد. آب ورودی به فیلتر ممبران با نسبت ۶۰ درصد آب تصفیه شده و ۴۰ درصد آب فاضلاب از ممبران خارج می شود.

خروجی فاضلاب توسط بست فاضلاب به فاضلاب سینک متصل می شود.همچنین در سر راه فاضلاب یک فلو قرار میگیرد تا مقدار خروجی آب فاضلاب دستگاه را کنترل کرده و مانع از جریان بیش از حد آب به فاضلاب و هدر رفت بیش از اندازه شود.

در این مرحله آب وارد مخزن دستگاه شده و با توجه به ظرفیت مخزن مقداری آب در آن ذخیره می شود. در خروجی مخزن یا خروجی ممبران سوییچ فشار بالا یا های پرشر قرار دارد تا در صورت پر شدن مخزن ، دستور قطع مدار به شیر برقی ارسال و در نتیجه پمپ دستگاه خاموش می شود.

آب ذخیره شده در مخزن در مرحله بعدی ، وارد فیلتر مرحله پنجم یا فیلتر پست کربن می شود تا بو و طعم مطلوبی به آب بدهد.

در آخرین مرحله آب از فیلتر مینرال عبور کرده و مقداری مواد معدنی مفید و املاح به آن اضافه میشود.

ممکن است در بعضی از دستگاه های تصفیه آب ، مراحل دیگری به فیلتراسیون دستگاه اضافه شوند که کاملا اختیاری بوده و لزومی ندارد و بنا به خواست و سلیقه مصرف کننده به دستگاه اضافه می شود.

معرفی همه اجزای دستگاه تصفیه آب خانگی اس اس وی با تصویر

معرفی اجزای دستگاه تصفیه آب به صورت شماتیک

  1. آب ورودی
  2. سه راه استل
  3. فیلتر پپه
  4. فیلتر کربن گرانول
  5. فیلتر کربن بلاک یا پپه
  6. لو پرشر
  7. شیر چهار طرفه ( ۴ راهی )
  8. پمپ
  9. هوزینگ ممبران ( محفظه ممبران )
  10. فیلتر ممبران
  11. چک ولو
  12. فلو
  13. شیر بای پس ( برای شستشوی فیلتر ممبران )
  14. شیر مخزن
  15. مخزن تصفیه
  16. های پرشر
  17. فیلتر پست کربن ( ممکن است فیلتر های دیگری هم در دستگاه وجود داشته باشد )
  18. شیر برداشت
  19. شیر برقی
  20. سختی سنج ( اختیاری )
لطفا به مقالات و محصولات ما امتیاز بدین و مارو دلگرم کنید.
۰ / ۵ نتایج: ۴.۲۵ رای: ۴

رتبه صفحه شما: