انواع شیر تصفیه آب خانگی

اگر از کیفیت آب آشامیدنی رضایت کافی را ندارید و تصمیم خود را برای خرید دستگاه تصفیه آب خانگی گرفته اید پیشنهاد میکنیم متن زیر را که مربوط به انواع مدل های شیر تصفیه آب خانگی و انتخاب آن است مطالعه بفرمایید؛

راهنمای خرید شیر تصفیه آب خانگی

هنگامی که شما یک دستگاه را سفارش میدهید توجه داشته باشید که حتما میبایست درون جعبه آن یک عدد شیر سینک وجود داشته باشد و هرگز نباید جهت خرید این شیر به صورت جداگانه وجهی را بپردازید.
از انواع متداول این شیرها میتوان به مدل اهرمی و فلکه ای کوتاه و بلند نام برد ؛ اگر چنانچه دستگاهی را که سفارش داده اید دارای شیر فلکه ای است شما میتوانید با مساعدت و همکاری فروشنده این شیر را تغییر دهید و ما به التفاوت آن را که مبلغ زیادی هم نیست بپردازید ، در این صورت میتوانید یک دستگاه تصفیه آب خانگی با شیر فانتزی نیمه اهرمی و یا سایر مدل های موجود در بازار را تهیه کنید.
توجه داشته باشید هنگام خرید تصفیه آب نیازی نیست که توجه خود را به مدل شیر برداشت آب معطوف نمایید و تنها سعی کنید از لحاظ فنی و کیفی سایر قطعات را کنترل کنید.
لازم به ذکر است امروزه انواع شیر آب دو منظوره نیز در بازار موجود است که البته قیمتی بالا دارد؛ به این صورت که میتوان به جای نصب شیر و ایجاد سوراخ اضافه بر روی سینک ظرفشویی جهت نصب دستگاه تصفیه آب از آنها استفاده کرد.

پیشنهاد خرید محصول
شیر تصفیه آب خانگی,انواع شیر تصفیه آب خانگی انواع شیر تصفیه آب خانگی

دستگاه تصفیه آب خانگی UltraPro ET X900 (شیربرداشت تک)

۱۰/۶۱۵/۰۰۰ تومان۱۰/۶۱۵/۰۰۰ تومانمشاهده

خروجی های شیر سینک دستگاه تصفیه آب

شیر آب دو منظوره عموما دارای ۳ خروجی است:
خروجی اول و دوم جهت اتصال به شیر پیسوار آب سرد و گرم میباشد
و خروجی سوم مربوط به آب تصفیه شده است؛
از درون این شیرها یک لوله به صورت مجزا عبور میکند و این امر باعث میشود تا از مخلوط شدن آب شهر و آب تصفیه شده جلوگیری به عمل آید و آب سالم به صورت جداگانه و با کیفیتی مطلوب از شیر ۲منظوره خارج شود.
با خرید آن میتوانید شیلنگ خروجی تصفیه آب را به آن اضافه کنید و از همان قسمتی که آب سرد و گرم برای ظرفشویی تان استفاده میکردید آب تصفیه شده نیز مصرف کنید
همچنین اگر منزل شما از پیش شیر دو منظوره داشته است شما میتوانید از فروشنده بخواهید که وجه مربوط به شیر سینک درون دستگاه را از جمع مبلغ فاکتور شما کسر نماید.

مغزی شیر تصفیه آب خانگی

انواع شیرهای فانتزی، با توجه به شکل،جنس و فلکه کنترل جریان آب، متفاوت هستند. کیفیت مغزی شیرها نیز در کیفیت آن بسیار تاثرگذار است. این شیرها از لحاظ فلکه، دارای تنوع زیادی هستند. از جمله طرح های متنوع آن می توان از شیر برداشت اهرمی و شیر برداشت ستاره ای اشاره کرد. در ادامه این دو نوع شیر برداشت را معرفی می کنیم.

شیر تصفیه آب خانگی اهرمی

شیر اهرمی در مقایسه با دیگر مدل ها، از طراحی و عملکرد بهتری برخوردار است. در این شیرها، از یک فلکه اهرمی شکل به عنوان تنظیم کننده جریان آب استفاده می شود. زمان خرید علاوه بر توجه به ظاهر آن، به جنس بدنه نیز بسیار دقت کنید. جنس بدنه باید به گونه ای باشد که در برابر زنگ زدگی بیشترین مقاومت را داشته باشد. همچنین آلیاژ به کار رفته در ساختار آن مانع از ورود آلاینده به داخل آب شود. رنگی به کار رفته در شیر برداشت نیز بهتر است از پودر الکترواستاتیک بوده تا مقاومت و عمر طولانی داشته باشد. سهولت در راه اندازی این فیلتر در زمان نصب دستگاه تصفیه آب یکی دیگر از این فاکتورها می باشد.

شیر تصفیه آب خانگی ستاره ای

از رایج ترین شیرهای به کار رفته در دستگاه ها، شیر برداشت ستارهای است. این شیر شامل یک فلکه گردان برای کم و زیاد کردن جریان آب می باشد. مانند مدل اهرمی، در انتخاب آن باید به عواملی چون ظاهر و جنس دقت کنید. همینطور امکان نصب آسان روی سینک هم باید در نظر گرفته شود. این مدل شیر دارای فلکه کنترل آب ستارهای شکل است که ظاهر زیبایی به آن داده است. زمان خرابی مغزی نیز به راحتی می توان آن را تعویض نمود. امروزه برای شیرهای خروجی استانداردهای تازه ای ارائه شده است. این استانداردها شامل استفاده از یک روزنه برای سامانه خروج آب اضافی و فاضلاب در سیستم اسمز معکوس می باشد.

زمان تعویض شیر تصفیه آب خانگی برداشت

یکی از نشانه های تعویض اینگونه شیرها نشتی آب است. اما همیشه نباید با این اتفاق سریعا به سراغ شیر خروجی بروید. بلکه باید همه جوانب را بررسی نمایید. بهتر است در صورت وجود هر مشکلی با افراد متخصص تماس بگیرید و از آن ها برای تعمیر و یا تعویض قطعات کمک بگیرید. چرا که تعویض به موقع هر یک از انواع فیلتر تصفیه آب اهمیت بسیار مهمی در روند تصفیه آب دارد. که باید در زمان مناسب و به بهترین شکل انجام شود. ضمن اینکه بررسی شرایط توسط یک کارشناس بسیار دقیق تر و بهتر انجام می شود. چرا که گاهی تعویض و یا باز و بسته کردن یک بخش می تواند بر روند کلی دستگاه اثر بگذارد.

یکی از دلایل نشت آب می تواند عدم تعویض به موقع فیلترهای دستگاه باشد. چرا که اگر فیلتر ممبران به درستی عمل نکند، و سختی و املاح آب بالا باشد، با گذشت زمان رسوبات و جرم سبب از کار افتادن مغزی می شوند. بعضی از شیرهای برداشت قابل تعمیر نیستند. و پس از خرابی باید کل شیر تعویض گردد. مغزی شیر شامل فلزی است که درون آن، دو سرامیک قرار دارد. جنس سرامیک فقط با آب تصفیه شده عملکرد خوبی خواهد داشت. بنابراین فیلتر دستگاه تصفیه باید در زمان مناسب تعویض شود.

انواع شیر تصفیه آب خانگی
انواع شیر تصفیه آب خانگی

انواع شیر تصفیه آب خانگی

خرید شیر سینک دستگاه تصفیه آب به صورت مجزا

اما اگر قصد خرید یک شیر تصفیه آب را به صورت جداگانه دارید سعی کنید از مدل هایی تهیه کنید که مغزی آنها در بازار موجود باشد.
زیرا که اغلب این شیر ها با گذشت زمان حدود ۲ ساله مستهلک شده و به نشتی خواهند افتاد؛
اما اگر چنانچه از ابتدا نوع فلکه ای و اهرمی را که ۲ مدل پر فروش بازار است تهیه کنید میتوان آسوده خاطر بود که با تعویض مغزی شیر قابل تعمیر است و نیازی به تعویض آن به صورت کامل و خرید شیر جدید نیست.
امیدواریم این مقاله جهت انتخاب و خرید بهتر به شما کمکی کرده باشد…

لطفا به مقالات و محصولات ما امتیاز بدین و مارو دلگرم کنید.
۰ / ۵ نتایج: ۵ رای: ۶

رتبه صفحه شما: