تعمیر دستگاه تصفیه آب

تعمیرات تخصصی دستگاه تصفیه آب

تعمیر تخصصی دستگاه تصفیه آب

بهترین روش جهت تعمیر دستگاه تصفیه آب شناسایی دقیق مشکلات به وجود آمده در سیستم و آشنایی کامل با قطعات و عملکرد هر قطعه در سر جای خود میباشد.

ما با هم در این مقاله بیشترین علت خرابی ها و نحوه سرویس و تعمیر تصفیه آب خانگی را به شما توضیح میدهیم.

بیشترین ایرادات شایع در خرابی تصفیه آب خانگی عبارتند از:

  1. خرابی پمپ و نحوه تعمیر پمپ تصفیه آب خانگی
  2. خرابی مخزن تصفیه آب و کم شدن فشار آب خروجی
  3. خرابی هد پمپ و صدای تق تق زیاد و نحوه تعویض هد پمپ
  4. خرابی شیر برقی و دور ریز بی دلیل آب در زمان خاموشی
  5. خاموش و روشن شدن بی دلیل دستگاه
  6. چکه کردن شیر برداشت تصفیه آب و نحوه تعویض مغزی شیر تصفیه آب.

تعمیر پمپ دستگاه تصفیه آب خانگی”تعمیر دستگاه تصفیه آب

در بعضی مواقع خرابی پمپ دستگاه  مثل خرابی کله گی یا هد و یا به اصطلاح نیم سوز شدن سیم پیچی و یا خرابی بلبرینگ های آن میشود. این موضوع باعث داغ شدن آن و به مرور زمان فشار به ترانس شده و با بالا رفتن جریان برق و یا به اصطلاح آمپر کشیدن ترانس را در پی خواهد داشت. که باعث نیم سوز شدن ترانس یا ادابتور دستگاه می شود و این باعث کم توان شدن فشار آب ورودی به غشای ممبران ودر نهایت عدم تولید آب می گردد و دستگاه خود به خود خاموش و روشن می شود.

فشار پمپ دستگاه

باید توجه داشت برای تعمیر دستگاه تصفیه آب بعضی مواقع پایین بودن درجه گیج نمایشگر فشار
بر روی دستگاه ربطی به خرابی  ترانس ندارد. علت پاره شدن غشای ممبران و فیلتر ممبران می باشد که با چشم قابل  مشاهده نیست و با تست آب خروجی  میزان TDS آب خروجی و حجم آب خروجی مشخص می شود.

علت صدای زیاد تصفیه آب

علت صدای زیاد تصفیه آب یکی از مهم ترین مشکلات در خرابی سیستم تصفیه آب میباشد. پمپ دستگاه تصفیه آب خانگی برخلاف ظاهر کوچکی که دارد بسیار پرقدرت با دبی پایین می باشد  و این مکش و فشار بالای خروج باعث می شود که در بعضی مواقع که هوا داخل شلنگ ها گیر می کند باعث ضربه زدن به کناره های دستگاه و یا کابینت شود که با هواگیری صحیح این مشکل حل می شود. گاهی اوقات بعد از تعویض فیلتر ممبران به دلیل باز شدن لایه های غشای ممبران و تخلیه هوای داخل فیلتر صدای شبیه به فس فس در دستگاه به گوش میرسد. که به مرور زمان این مشکل حل می شود. (حدود یک هفته بعد از تعویض فیلترهای تصفیه آب) گاهی اوقات علت صدای زیاد تصفیه آب شل بودن پمپ بر روی شناور شاسی دستگاه می باشد. پمپ باید حتما کاملا ثابت و بدون لرزش در جای خود نصب شود زیرا باعث ایجاد لرزش و صدا در سیستم می گردد. قرار نداشتن شاسی دستگاه در جای خود و قرار نگرفتن در جای مناسب در کابینت که با جابجایی دستگاه صدا کاملا قطع می شود.

اجزای دستگاه تصفیه آب خانگی اس اس وی
اجزای دستگاه تصفیه آب خانگی اس اس وی

علت صدای تق تق زیاد در دستگاه تصفیه آب

“تعمیر دستگاه تصفیه آب”

بیشترین عامل ایجاد صدای تق تق زیاد تصفیه آب خرابی هد پمپ یا کلگی پمپ می باشد. که با تعویض هد پمپ این صدا بطور کامل باید قطع شود. علت خرابی اصلی کلگی پمپ لنگ کار کردن و دورانی بودن این قطعه می باشد که باعث حرکت لایه دیافراگم و پمپاژ پرفشار آب می گردد و این فشار بالا باعث خرابی این قطعه می گردد عدم تعویض به موقع این قطعه باعث نشتی ورود آب به قسمت الکتروموتور شده و باعث از بین رفتن کامل پمپ می گردد.

نکته: اگر کلگی پمپ تعویض شد و باز صدای تق تق زیاد تصفیه آب از همان قسمت پمپ بود ایراد از بلبرینگ انتهای پمپ می باشد هد پمپ را باز کرده و پمپ تصفیه آب را بطور کامل تعویض نمایید زیرا روتور داخل آن لنگ شده و به سرعت هد پمپ را از بین می برد، فشار مناسب ایجاد نمی کند.

نحوه تعویض هد یا کلگی پمپ دستگاه تصفیه آب خانگی

یکی از پر استهلاک ترین قطعات در  دستگاه تصفیه آب خانگی هد پمپ یا کلگی پمپ میباشد. زیرا به دلیل حالت دورانی و قدرت بالا زودتر از سایر قطعات خراب شده و نیاز به تعویض پیدا می کند. نکته اینجاست که زمان تعویض بسیار مهم می باشد به محض مشاهده نشتی در این قسمت تعویض انجام می شود، این قطعه قابل تعمیر نمی باشد زیرا دیافراگم های موجود در بازار به درستی در جای خود قرار نمی گیرند و فرایندی صحیح و پمپاژ درستی انجام نمی دهند.

مراحل تعویض کلگی پمپ تصفیه آب خانگی

  • ابتدا دستگاه را خاموش و سیم برق را از پریز خارج می کنیم.
  • آب ورودی دستگاه تصفیه آب را بسته و دستگاه را از محل خود خارج می کنیم.
  • شلنگ های وارد شده به اتصالات ورودی و خروجی پمپ را باز می کنیم.
  • اتصالات۸/۳ اینچ بسته شده به کلگی پمپ را همان جا باز کرده و کنار می گذاریم.
  • پمپ تصفیه آب را که بوسیله ۴ عدد پیچ به شاسی وصل شده است را باز می کنیم و سیم ورودی برق را جدا می کنیم.
  • به روی هد پمپ تصفیه آب ۶ عدد پیچ ۴ سو وجود دارد که فقط نیاز به باز کردن ۳ عدد از آنها می باشد. پیچ های بلندتر که در فرورفنتگی ها وجود دارند، این پیچ ها معمولا سفت می باشند. قبل از باز کردن به انتهای پیچ گوشتی ۴ سو ضربه بزنید و سپس باز نمایید.
  • هد پمپ جدید را به سر شفت روتور انتهای پمپ جا زده و با قراردادن در سر جای دقیق اقدام به بستن پیچ ها می نماییم.
  • پمپ را در محل خود قرار داده و حتما پیچ های اتصال آن را محکم می نماییم، اتصال برق را وصل کرده و آب دستگاه را باز نموده و استارت می کنیم.

تعمیر مخزن تصفیه آب خانگی

مهم ترین نشانه در کم شدن میزان فشار آب خروجی از شیر تصفیه آب روی سینک کم شدن میزان باد داخل مخزن ذخیره تصفیه آب میباشد که سریع ترین راه برای شناسایی این ایراد وزن بالای مخزن ذخیره و پر شدن بیش از اندازه آب میباشد. زیرا قسمت مربوط به ذخیره هوا به وسیله آب پر شده است. بهترین راه برای بالا بردن فشار شیر وارد کردن مقدار مناسب هوا از طریق والف زیر مخزن حدود ۷ الی ۹ psi یا   ۰.۵ bar میباشد.

نشانه های خرابی مخزن تصفیه آب

هر گاه از والف انتهای مخزن تصفیه آب، به جای خروج هوا از انتهای مخزن، آب خارج شود آن مخزن پاره شده و آلودگی در آن رشد کرده است و ۱۰۰% باید تعویض شود و قابلیت استفاده ندارد. راه دیگر نشانه خرابی مخزن به این صورت است که بعد از تعویض فیلتر ها آب خروجی از شیر برداشت بوی گندیدگی و خرابی شبیه نم و خاک میدهد. که علت آن ورود آب غیر تصفیه به علت خرابی ممبران به داخل مخزن و آلوده شدن و بو گرفتن مخزن میباشد.

علت کم شدن فشار آب خروجی از شیر تصفیه آب

علت کم شدن فشار آب خروجی از شیر تصفیه آب روی سینک هیچ ارتباطی به قطعات قسمت تولید شامل پمپ و فیلتر ها و قطعات برقی ندارد ذخیره و پمپاژ و تامین فشار آب به مخزن ذخیره یا تانک مربوط میشود زیرا این قطعه در داخل خود یک لاستیک تحت فشار دارد که از انتهای مخزن باد میشود و فشاری بین ۷ تا ۹ psi را تامین میکند. گاهی اوقات با باد زدن به موقع مخزن ذخیره از پاره شدن و یا چسبیدن لاستیک آن به پوسته و از بین رفتن آن جلوگیری می نمایید. پس برای سالم ماندن مخزن سرویس های دوره ای دستگاه را به موقع و بوسیله سرویس کارانجام دهید.

شناسایی خرابی ترانس تصفیه آب خانگی

برای پیدا کردن تعمیر دستگاه تصفیه آب این قطعات نیاز به گیج نمایشگر فشار می باشد. متخصصین ابتدا با تعویض ترانس میزان فشار خروجی پمپ را چک کرده و در صورت نیاز قطعه اصلی را تعویض و در بعضی مواقع به صورت کامل تعویض می گردد. و با مشاهده فشار گیج گاهی اوقات نیاز به تعویض ترانس نمی باشد. ترانس۲۴ ولت که در سیستم ها به کار می روند برای ایمنی بیشتر به صورت وکیوم می باشند.

و در داخل آنها از۴ خازن استفاده می شود که نوسانات شدید برق و یا خرابی پمپ و بالا رفتن آمپر باعث سوختن آنها می شود که باعث کاهش فشارآب ورودی ممبران می گردد. همچنین استهلاک الکتروموتور  و هد به مرور زمان،باعث ضعیف شدن فشار خروجی می گردد. خرابی این دو قطعه از علت های اصلی خاموش و روشن شدن بی دلیل دستگاه می باشد.

تذکر: در بعضی مواقع پایین بودن درجه گیج نمایشگر فشار،که بر روی دستگاه وجود دارد دلیل بر خرابی پمپ و ترانس نمی باشد. در خیلی مواقع خود گیج فشار خراب می باشد.

تعمیر خرابی سوییچ فشار پایین یا لوپرشر

در بعضی مواقع آب ورودی ساختمان قطع می باشد ولی دستگاه روشن مانده و خاموش نمیشود. و بدون ورود آب به سیستم  شروع به کار کردن می کند. برای حل این مشکل و اطلاع رسانی برای پایین بودن میزان فشار آب ورودی به سیستم از سوییچ فشار پایین یا لوپرشر استفاده می گردد که دستور مستقیم به خاموش شدن دستگاه را می دهد و از خشک کار کردن و خرابی موتور جلوگیری میکند.

شناسایی خرابی سوییچ فشار پایین یا لوپرشر

برای تست این خرابی شیر آب  ورودی را بسته و دستگاه را روشن می کنیم، اگر بعد از چند لحظه ( بسته به نوع دستگاه) به صورت خودکار سوییچ دستور خاموش شدن داد، قطعه لوپرشر سالم می باشد در غیر اینصورت حتما باید تعویض شود.

خرابی سوییچ فشار بالا یا هایپرشر

یکی از علت های خاموش و روشن شدن بی دلیل دستگاه خرابی هایپرشر می باشد که در بعضی مواقع با پیچ تنظیم آلن روی سوییچ قابل تنظیم می باشد و نیاز به تعویض ندارد و در بعضی مواقع به دلیل گیر کردن و خرابی باید حتما تعویض گردد. برای تست خرابی سوییچ فشار بالا ابتدا شیر مخزن را بسته و شیر روی سینک را هم میبندیم اگر دستگاه شروع به تولید کرد و گیج نمایشگر فشار، بالا رفت ولی دستگاه خاموش نشد دلیل بر این میباشد که اتصال داخل سوییچ فشار بالا قطع میباشد. و جریان صورت نگرفته پس اقدام به تعویض این قطعه میکنیم.

نکته مهم در سرویس دستگاه “تعمیر دستگاه تصفیه آب

در بعضی از مدل های خانگی ورودی سوییچ ها از برق مستقیم شهری ۲۲۰ ولت

یعنی قبل از ورود به ترانس تقسیم صورت گرفته است. یعنی سوییچ فشار پایین و سوییچ

فشار بالا و شیر برقی دارای برق ۲۲۰ میباشد.

اشتباه در هنگام تعویض فیلتر ها و بی دقتی و ریختن آب بر روی آنها باعث برق گرفتگی شدید میگردد. برای سرویس دستگاه بسیار دقت کنید. و اگر به کار خود شک داشتید حتما با افراد متخصص تماس حاصل فرمایید برخی از خسارت ها قابل جبران نیست!!!!!!

علت دور ریز دائمی پساب دستگاه تصفیه از شلنگ فاضلاب

علت دورریز دائمی پساب از شلنگ فاضلاب نشانه خرابی شیر برقی یا چهارراهی سیستم میباشد. شنیدن صدای دائم آب از سیفون سینک منزل در زمانیکه دستگاه خاموش است. باعث پر شدن گل و لای و قهوه ای شدن بسیار سریع فیلتر الیافی شماره۱ و از بین رفتن خاصیت فیلترهای شماره ۲و۳ می گردد و دیگر نشانه آن پر شدن گل در بافت توری مانند فیلتر شماره ۳ میباشد.

علت دورریز دائم پساب تصفیه آب به فاضلاب که نشانه آن اینست که صدای دورریز آب در داخل سیفون ظرفشویی آشپزخانه و یا هر محلی که دستگاه نصب شده در زمانیکه دستگاه خاموش است به گوش می رسد. دلیل اصلی آن خرابی شیر برقی یا چهارراهی دستگاه تصفیه آب می باشد. برای اطمینان از خرابی این قطعات ابتدا دستگاه را از برق کشیده و سپس شیلنگ دورریز به سیفون فاضلاب را خارج می کنیم اگر بعد از چند دقیقه که شیلنگ را خارج کردیم آب بطور کامل قطع نشد اقدام به تعویض چهارراهی یا شیربرقی می کنیم.

توجه: در دستگاه های مدل قدیمی از چهارراهی استفاده می شود. بهتر است برای بالا بردن سرعت و دقت در قطع و وصل ورودی و خروجی آب به دستگاه از شیربرقی به جای چهارراهی استفاده کنیم که نحوه تبدیل آن در زیر توضیح داده میشود:

خراب شدن شیر برقی (قطع کن آب ورودی) و یا خرابی چهارراهی که باعث خروج یکسره آب از غشاء ممبران و به دلیل نداشتن میزان فشار لازم بر روی فیلتر ممبران باعث رسوب املاح و از بین رفتن و اصطلاحاً کیپ شدن ممبران می شود،باعث افزایش دورریز آب و افزایش هزینه آب مصرفی می گردد.

تبدیل مدل چهارراهی تصفیه آب به شیر برقی

در مدل های قدیمی از قطعه چهارراهی استفاده می کردند که دقت پایین تری نسبت به شیر برقی دارند و به مرور زمان به دلیل دیافراگمی بودن خاصیت خود را از دست می دهند و باعث مخلوط شدن آب خروجی با آب غیر تصفیه می گردد. به این منظور حتما سیستم چهارراهی را با یک سری تغییرات در شلنگ کشی و سیم کشی به سیستم برقی تبدیل کنید.

این کار نیاز به متخصص با تجربه دارد.

نکته مهم: شیر برقی دستگاه جزو قطعاتی می باشد که احتمال خرابی بالایی دارند و باید توسط سرویس کاران ماهر بعد از تعویض فیلترها چک شوند و در صورت خرابی عوض شود تا از هزینه های تحمیلی به مشتری جلوگیری گردد. عمر مفید این قطعه در شرایط نرمال سه الی چهار سال می باشد.

عیب یابی خاموش و روشن بی دلیل دستگاه تصفیه آب

در بعضی مواقع به خاطر بالا بودن فشار پمپ دستگاه تصفیه آب و همزمان فشار آب ورودی دستگاه باعث می شود آب خروجی از پوسته ممبران فشار بسیار بالایی

داشته باشد و باعث مختل شدن عملکرد سوییچ فشار بالا (هایپرشر) دستگاه شود.  در این مواقع سرویس کار با قرار دادن یک قطعه چک ولوو (شیر یکطرفه) در مسیر

و محل صحیح با تنظیم فشار داخل سیستم با کمترین هزینه این مشکل را حل می کند.

آموزش نحوه تبدیل چهارراهی تصفیه آب به شیر برقی

آموزش نحوه تبدیل چهارراهی تصفیه آب به شیر برقی به شرح زیر می باشد و با کمی دقت به آسانی می توانید این کار را انجام دهید.

ابتدا شیلنگ های ورودی به چهارراهی را خارج کرده و بوسیله یک شیلنگ بلندتر یا بوسیله اتصال رابط دو سر فیتینگ به همدیگر وصل می کنیم (اینکار را بصورت تک تک انجام دهید که  مسیر شیلنگ ها جابجا نشود) و مسیر را بصورت مستقیم درمی آوریم.

که به این شکل می شود:

۱-آب تصفیه شده از زانوی وسط خروجی ممبران به سوییچ فشار بالا یا هایپرشر وصل می شود.

۲-زانوی خروجی پساب ممبران به محدود کننده فاضلاب Flow وصل می گردد.

۳- بعد از خارج کردن چهارراهی از سیستم به پیدا کردن محل مناسب برای نصب شیر برقی در مسیر شیلنگ ها قبل از ورودی به پمپ و بعد از فیلتر مرحله اول یا بعد از فیلتر مرحله سوم و یا دقیقا قبل از ورودی پمپ یک برش ایجاد کرده و شیربرقی را بصورت صحیح جهت فلش به سمت پمپ نصب می کنیم. نحوه نصب بستگی به مدل دستگاه دارد.

۴- سیم کشی شیر برقی معمولا همراه با قطعه موجود می باشد که شما نیاز به اتصال سوکت شیربرقی به پمپ و سری کردن شیربرقی با پمپ تصفیه را دارید و بقیه سوکت ها را به های  و لو وصل می کنید.

توجه: اگر شیر برقی سر و ته بسته شود آب وارد دستگاه نمی شود، دقت نمایید!!!

علت خرابی و چکه کردن شیر تصفیه آب خانگی

علت اصلی خرابی و یا چکه کردن قطره قطره شیر برداشت تصفیه آب خانگی عدم تعویض به موقع فیلتر ممبران یا همان فیلتر اصلی دستگاه می باشد زیرا در طراحی و ساخت مغزی شیر برداشت از سرامیک های سنگ خورده شیار دار و صاف با دقت فوق العاده بالا و صیقلی جهت چرخش به روی یکدیگر و بسته شدن شیار روی یکدیگر جریان آب قطع می گردد و با چرخش دوباره آب از شیار عبور کرده و جریان وصل می شود. آب تصفیه شده به دلیل پایین بودن املاح امکان رسوب و خط انداختن بین سرامیک ها را ندارد و طول عمر شیر حفظ می شود ولی در زمان خرابی فیلتر ممبران آب غیر تصفیه بااملاح و TDS بالا (املاح درشت تر) باعث خط افتادن وخراشیدگی سرامیک ها شده و شروع به چکه چکه ریزش آب می کند.

دومین عامل در خرابی شیر برداشت تصفیه آب خانگی استفاده از مواد شوینده قوی مانند وایتکس و سفید کننده و مواد ضد رسوب در شستن شیر تصفیه آب می باشد که با نفوذ به داخل شیر باعث از بین رفتن قطعات شیر می گردد.

نحوه تعویض مغزی شیر تصفیه آب خانگی

برای تعویض مغزی شیر تصفیه آب که معمولا به دو مدل مغزی شیر ستاره ای (سه پره) و مغزی شیر اهرمی (تک دسته) می باشند نیاز به یک آچار فرانسه کوچک، پیچ گوشتی چهارسو و یا یک عدد آچار آلن در مدل های اهرمی می باشد که نحوه تعویض مغزی شیر تصفیه آب خانگی را در  این دو مدل در زیر توضیح می دهیم:

آموزش نحوه تعویض مغزی شیر برداشت ستاره ای

ابتدا درپوش روی سه پره را بوسیله یک شیئ تیز مانند لبه چاقو برداشته و بوسیله چهارسو پیچ داخل مغزی که دسته را به بدنه مغزی وصل می کند یا باز می نمایید و با تکان دادن دسته ستاره ای که بصورت شیارهایی در یکدیگر قرار دارند را از هم جدا می کنیم.

بعد از خارج کردن پره های ستاره ای بوسیله آچار فرانسه اقدام به باز کردن و جدا کردن مغزی از بدنه اصلی شیر می کنیم.

توجه: در بیشتر مدل های شیرها تعداد شیارهای روی ستاره ای و مغزی با یکدیگر متفاوت اند به این دلیل مغزی به همراه دسته کامل تعویض می گردد.

اگر از دسته ستاره ای قبلی استفاده کنیم احتمال لق شدن بر روی یکدیگر بسیار زیاد می شود.

جهت بستن مغزی جدید با شل کردن کاور روی مهره بدون نیاز به آچار و فقط با فشار دست اقدام به بستن مهره بر روی بدنه شیر می نماییم و بعد از سفت شدن کاورآن را به سمت پایین چرخانده و سفت می کنیم.

آموزش نحوه تعویض مغزی شیر برداشت دسته اهرمی

نحوه تعویض صحیح مغزی شیر برداشت دسته اهرمی به اینصورت می باشد که ابتدا بوسیله یک انبردست دسته مغزی را گرفته و به سمت خلاف عقربه های ساعت می چرخانیم. بعد از باز شدن دسته در وسط دسته شیر یک عدد پیچ آلن قرار دارد. با آچار آلن پیچ مغزی را شل کرده و با تکان دادن روکش مغزی را جدا می کنیم و بعد بوسیله آچار فرانسه مهره مغزی را کامل باز کرده و از بدنه شیر جدا می کنیم.

برای بستن مجدد دسته و روکش را از مغزی جدا کرده، ابتدا اقدام به بستن مغزی به بدنه شیر بدون روکش و دسته می کنیم و با مشخص شدن حالت صحیح ۹۰ درجه به چپ یا راست جهت مناسب را تعیین کرده که دندانه های داخلی و بیرونی به روی یکدیگر بنشینند و با چرخش ابتدایی تست می کنیم، اگر در جای مناسب قرار گرفته بود پیچ آلن را سفت می کنیم و دسته را روی پیچ آلن میبندیم.

توجه: قبل از خرید و نصب مغزی شیر به سایز مغزی ۳/۸ یا ½ اینچ بودن آن و کوتاه یا بلند بودن ارتفاع داخل آن دقت کنید. بخاطر داشتن اورینگ در هنگام بستن از نوار تفلون یا مواد آب بندی استفاده نمی کنیم.

سرویسکار دستگاه تصفیه آب خانگی

در زمان تعویض دوره ای فیلترها با استفاده از سرویسکار ماهر که به سیستم تسلط داشته باشد با هواگیری و شستشوی پیش فیلترهای سه مرحله ای و نحوه سرویس درست و دقیق فیلترها و جابجا نبستن و چک کردن کلیه قطعات میزان فشار پمپ و فشار باد مخزن، سالم بودن ترانس و با انجام تست TDS آب، میزان سختی و میزان املاح مورد نیاز آب را مشخص و با چک کردن سوییچ ها و شیر برقی به طول عمر دستگاه و کیفیت آی شرب کمک می کنید.

تعمیرکار دستگاه تصفیه آب خانگی

تعمیرکار دستگاه تصفیه آب خانگی باید به کلیه قطعات و عملکرد دقیق آنها مسلط باشد تا در سریع ترین زمان و با کمترین هزینه عیب یابی و تعمیر دستگاه تصفیه آب خانگی را در محل مشتری انجام دهد و این کار مستلزم تجربه کاری که به مرور زمان و مطالعه راجع به سیستم های تصفیه آب بدست می آید

تکته: متاسفانه در زمینه تصفیه آب افراد غیر متخصص زیادی بدون آشنایی به این شغل وارد این صنعت شده و با آسیب رساندن به دستگاه مشتریان و ایجاد هزینه های بسیار گذاف باعث بد نامی این حرفه در بعضی موارد شده اند توجه داشته باشید که برای تعمیر دستگاه از تعمیرکار تصفیه آب خانگی متخصص در این رشته استفاده نمایید.

توجه: برای سرویس دستگاه تصفیه آب خانگی از لوله کش، ابزار فروش، تاسیساتی ساختمان،  اقوام و فامیل غیر متخصص استفاده نکنید زیرا هزینه زیادی برای شما (سلامتی شما و سلامتی دستگاه تصفیه آب شما)به وجود خواهد آمد.

فروش پایان ماجرا نیست، آغاز یک تعهد است.

لطفا به مقالات و محصولات ما امتیاز بدین و مارو دلگرم کنید.
۰ / ۵ نتایج: ۴.۴۳ رای: ۷

رتبه صفحه شما: