انواع فیلترها در دستگاه تصفیه آب خانگی

طرز کار دستگاه تصفیه آب

املاح مضر و درشت موجود در آب لوله کشی شهری که با چشم هم دیده میشوند ، در کتری  و همچنین اعضا بدن رسوب میکنند و در بدو ورود به فیلتر دستگاه تصفیه آب خانگی در مرحله اول )فیلتر الیافی (PP، حذف و تصفیه میگردند . فیلتر الیافیSSV هر ۳ ماه یکبار تعویض میگردد .املاح درشت و مضر عبارت اند از : شن و ماسه و گل و لای ،مو و جلبک و زنگ آهن و و درکل املاحی که باعث بروز سنگ کلیه در بدن انسان میشوند.در اصل اگر از ورود این املاح مضر به دستگاه جلوگیری نشود،باعث کیپ شدن و گرفتگی شلنگ ها و رسوب در پمپ دستگاه تصفیه آب خواهد شد و عمرمفید قطعات تصفیه آب را کم خواهد کرد و برای سلامتی نیز مضر هستند .

انواع فیلترها در دستگاه تصفیه آب خانگی

پس از حذف املاح درشت آب،نوبت عبور آب از شلنگ تصفیه آب از هوزینگ مرحله یک به هوزینگ دوم و سوم و فیلتر شماره دو و سه (کربن اکتیوSSV و کربن بلاکSSV)میشود . در فیلتر کربن اکتیو شماره۲  و فیلتر کربن بلاک شماره۳

، کلر موجود در آب و مواد جانبی کلر تصفیه و حذف میشوند . مضرات  وجود گاز کلر در آب آشامیدنی آنقدر زیاد است که باعث ریزش مو، چروک شدن پوست ، در دراز مدت باعث ابتلاء انسان به انواع سرطان مانند ریه، پستان و خون و …. و همچنین در نقادیر زیاد باعث سرگیجه میشود . کلر در دستگاه تصفیه آب از طریق زیر حذف میگردد:

پیشنهاد خرید محصول
انواع فیلترها در دستگاه تصفیه آب خانگی,فیلتر دستگاه تصفیه آب,طرز کار دستگاه تصفیه آب انواع فیلترها در دستگاه تصفیه آب خانگی

دستگاه تصفیه آب خانگی UltraPro ET X900 (شیربرداشت تک)

۱۰/۶۱۵/۰۰۰ تومان۱۰/۶۱۵/۰۰۰ تومانمشاهده

انواع فیلترها در دستگاه تصفیه آب خانگی

کربن با آزاد سازی یون های مثبت و منفی ، باعث جذب کلر میگردد و این گاز از فیلتر مرحله دوم و سوم عبور نمیکند .

*پس از عبور و تصفیه آب از فیلتر مرحله دوم و سوم،آب باید طبق قاعده وارد فیلتر مرحله چهارم تصفیه آب خانگی (ممبران) شود. به علت  ریز بافت بودن فیلتر ممبران و وجود چندین لایه غشاء نیمه تراوا ، آب وارد پمپ دستگاه تصفیه آب میشود .

*عملکرد و نحوه کار پمپ تصفیه آب خانگی به این صورت است که آب را با فشار بسیار زیاد از فیلتر ریز بافت ممبران (MEMBRANE)عبور دهد.ممبران تصفیه آب خانگی،اصلی ترین فیلتر و قلب دستگاه تصفیه آب است و تمام املاح مضر آب آشامیدنی را پشت غشاهای خود نگه میدارد  و آبی با سختی بسیار پایین تولید میکند.

فیلتر تصفیه آب خانگی
فیلتر تصفیه آب خانگی

انواع فیلترها در دستگاه تصفیه آب خانگی

طرز کار دستگاه تصفیه آب

*در دستگاه های تصفیه آب،فیلتر محافظ ممبرانSSV را می توان یکی از مهمترین فیلترها دانست که در مسیر نصب قبل از فیلتر ممبران قرار میگیرد. این فیلتر با دقت بالا با تکمیل نمودن وظایف سه فیلتر اول از ممبران محافظت می نماید. افزایش عمر و عملکرد ممبران از مزیت های فیلتر محافظ ممبران است. همچنین مکانیزم هوشمندانه این فیلتر از بازگشت آب از مسیر این فیلتر نیز جلوگیری می نماید که موجب افزایش عمر و راندمان آن گردیده است  و در سلامت و طول عمر پمپ دستگاه نیز موثر است.

 

*فیلتر ممبرانSSV (مرحله چهارم)، یکی از فیلتر های بالایی دستگاه تصفیه آب است و طرزش به صورتی است که قابلیت حذف و تصفیه املاح بسیار ریز تا ابعاد کوچکتر از ۰,۰۰۰۱ میکرون را دارد و به همین جهت املاح ریزی همچون نیترات و نیتریت ، آرسنیک و آلومینیوم و…از آب آشامیدنی حذف میشوند تا با پایین آوردن سختی آب به شما بهترین سختی آب آشامیدنی را تحویل دهد.از آنجایی که ممبران تصفیه آب نیترات را تصفیه میکند،به این آب شیرین کن ها دستگاه تصفیه آب خانگی حذف نیترات نیز میگویند.

فیلتر تصفیه آب خانگی- فیلتر مینرال
طرز کار دستگاه تصفیه آب

*هوزینگ فیلتر ممبران تصفیه آب دو خروجی دارد که اولین خروجی ، آب کثیف و املاح مضر را به فاضلاب ظرفشویی هدایت میکند(پس آب). این املاح مضر عبارت اند از انواع نیترات ها ، نیتریت ها ، میکروب ها و ترکیبات مضر و آلاینده های آلوده داخل آب آشامیدنی.دومین خروجی به سمت مخزن تصفیه آب خانگی هدایت میشود که آب مقطر با سختی آب بسیار پایین داخل مخزن ذخیره تصفیه آب جمع میشود .

*نوع مخزن (تانک)تحت فشار و عملکرد آن در دستگاه تصفیه آب به این صورت است که آب مقطر را داخل تیوپ خود نگهداری میکند.همه ما میدانیم که آب مقطر برای سلامتی بدن مضر است.برای رفع این ضرر،زمانی که شما شیربرداشت(شیر تصفیه آب روی سینک)را باز میکنید آب از فیلتر پنجم الی آخر عبور میکند که املاح مفید آب آشامیدنی به آب اضافه شود تا آب طعمی مناسب تر و سختی آبی مناسب با آبآشامیدنی بدست آید .

*بعد از عبور آب از فیلتر مرحله چهارم (ممبران) و مخزن تحت فشار، آب وارد فیلتر مرحله پنجم میشود(فیلتر پست کربن ).عملکرد فیلتر مرحله پنجم کربن خطی باعث میشود بو و طعم از آب آشامیدنی حذف گردد و آب شیرین شود . فیلتر پست کربنSSV از کربن گیاهی ساخته شده که بهترین نوع فیلتر میباشد

*با عبور آب از فیلتر کربن خطی ، آب به فیلتر زرد رنگ مینرال یا همان فیلتر املاح معدنی(مرحله۶) میرسد.فیلتر مرحله ششم مینرال،یک فیلتر با خاصیت معدنی سازی است که املاح مفید مورد نیاز بدن را به آب آشامیدنی برمیگرداند.

انواع فیلترها در دستگاه تصفیه آب خانگی

طرز کار دستگاه تصفیه آب

*فیلتر مرحله هفتمSSV با توجه به اسیدی بودن آلاینده های موجود در آب، فیلتر قلیایی کننده است که یکی از پر کاربردترین مراحل در فرآوری آب تصفیه شده میباشد واب پس از عبور از فیلتر مینرال وارد این مرحله میشود. فیلتر قلیایی سازSSV با توانایی قلیایی کردن آب از ۱ تا ۲.۵ واحد قادر است مطابق با استاندارد ABS ، SGS و Waterquality میزان PH آب را به حالت خنثی و قلیایی تنظیم نماید. قلیایی بودن آب تا این میزان خطری برای اسید معده ندارد و برای کودکان نیز مناسب است.از خواص قلیایی بودن آب می توان به کاهش استرس، شفافیت پوست و مو ، کاهش مشکلات معده و  کلیه و بهبود عملکرد عضلانی اشاره نمود.

 

*آب پس از عبور از فیلترقلیایی وارد فیلتر شارژ پذیر اینفرارد SSV   (فیلتر اکسیژن ساز) میشود که این فیلتر یکی از پر کاربردترین فیلتر های فرآوری دستگاه های تصفیه آب می باشد.از خواص فیلتر اینفرارد (اکسیژن ساز) بالا بردن سطح اکسیژن آب و ایجاد سوخت و ساز بهتر بدن، بهبود عملکرد اعصاب، بهبود راندمان عضلات، آنتی اکسیدان کننده و هیدراته شدن آب اشاره نمود. این کپسول بوسیله مواد بیوسرامیکی داخل خود در ساختار مولکول های آب شکست ایجاد نموده و حجم اکسیژن آب را بالا می برد که موجب افزایش قدرت جذب اکسیژن توسط بدن و افزایش سوخت و ساز بدن می گردد. همچنین افزایش سطح اکسیژن و سوخت و ساز بدن در کنار رژیم غذایی مناسب و ورزش در کاهش چربی های انباشته شده در بدن تاثیر قابل توجهی خواهد داشت. این کپسول کیفیت آب را در حدی بالا می برد که می توان تاثیر آن را روی شفافیت پوست و مو مشاهده نمود

انواع فیلترها در دستگاه تصفیه آب خانگی

*پس از عبور آب از فیلتر اینفرارد نوبت به فیلتر نانو سیلور  میرسد.فیلتر نانو سیلور به روزترین تکنولوژی آنتی باکتریال کننده در صنعت تصفیه آب بوده که به طور انحصاری در اختیار شرکت ssv  می باشد.این فیلتر بدون استفاده از اشعه ماوری بنفش آب تصفیه شده را آنتی باکتریال می نماید. داغ نشدن آب، عدم لزوم به در معرض اشعه گذاشتن آب و عدم نیاز به مصرف برق در هنگام آنتی باکتریال کردن آب تصفیه شده ، این محصول را نسبت به اشعه ماوری بنفش مقبول تر نموده است. این فیلتر علاوه بر از بین بردن باکتری ها مضر، بر خلاف فیلتر UV لاشه های آنها را نیز از آن می گیرد به همین جهت ، استانداردهای بالاتری نسبت به فیلتر UV دارد.

طرز کار دستگاه تصفیه آب

طرز کار دستگاه تصفیه آب

*و در نهایت به یکی از بهترین فیلتر های مورد نیاز در دستگاه تصفیه آب که فیلتر زینک  SSV  میباشد میپردازیم. اگر شما نیز از جدیدترین تکنولوژی فیلترهای تصفیه آب ssv یعنی فیلتر های  زینک اکساید استفاده میکنید،قطعا میدانید کربن روکش شده با زینک موجود در این بسته از زغال پوست نارگیل و هلو با خلوص صد درصد تهیه شده و مقدار آن برای یکبار شارژ کردن فیلتر کافی است.با توجه به خلوص بالای کربن در این بسته، می توان آن را کاملا پایه گیاهی دانست. وظیفه این فیلتر از بین بردن هرگونه بو و مزه احتمالی و اضافه کردن زینک اکساید به آب تصفیه می باشد. تقویت ایمنی بدن با زینک اکساید یکی از روش های ثابت و شناخته شده در مباحث پزشکی است آب پس از عبور از تمامی مراحل قبل ،به فیلتر زینک رسیده و با فراوری مناسب آب،آبی با بالاترین کیفیت ممکن به شما میدهد و آماده شرب میباشد.

لطفا به مقالات و محصولات ما امتیاز بدین و مارو دلگرم کنید.
۰ / ۵ نتایج: ۴.۵ رای: ۶

رتبه صفحه شما: