راهنمای انتخاب دستگاه تصفیه آب خانگی

پیشنهاد خرید محصول
راهنمای انتخاب دستگاه تصفیه آب خانگی راهنمای انتخاب دستگاه تصفیه آب خانگی

دستگاه تصفیه آب خانگی UltraPro ET X900 (شیربرداشت تک)

۱۰/۶۱۵/۰۰۰ تومان۱۰/۶۱۵/۰۰۰ تومانمشاهده

تایوانی، آمریکایی، ایتالیایی، چینی و یا ایرانی؟

در هنگام مراجعه برای خرید دستگاه تصفیه آب خانگی، اولین چیزی که از زبان فروشنده می‌شنوید صحبت راجع به کشور سازنده دستگاه تصفیه آب است و برخی از افراد با نشان دادن برچسب‌ها و یا نوشته‌های حک‌شده بر روی دستگاه ادعا می‌کنند که دستگاه تصفیه آب محصول کشورهایی نظیر تایوان، ایتالیا و یا چین است. مانند هر محصول دیگر، کیفیت دستگاه تصفیه آب خانگی فارغ از کشور سازنده به قطعات و لوازم مصرفی در آن و هماهنگی این قطعات با یکدیگر بستگی داشته و به‌هیچ‌وجه محصول تایوانی و یا ایتالیایی به‌تنهایی برتری خاصی نسبت به محصولات چینی و یا ایرانی ندارد. متأسفانه استفاده از نام کشور سازنده دستگاه بیشتر جنبه تبلیغاتی داشته و باید گفت که بسیاری از این سیستم‌ها در داخل کشور مونتاژ می‌شوند و سپس نام دیگر کشورها بر روی دستگاه حک شده و یا برچسب‌هایی با برندهای مختلف بر روی دستگاه تصفیه آب نصب می‌شود. عامل تعیین‌کننده در کیفیت دستگاه تصفیه آب خانگی نه کشور سازنده بلکه کیفیت فیلترها و قطعاتی است که در ساخت دستگاه از آن استفاده شده است.

برخی از مهمترین نکاتی که می‌بایست در هنگام خرید به آنها توجه کنید:
۱ – بهداشتی بودن کلیه اجزا و قطعات
آنچه مسلم است شما با هدف ارتقای سطح سلامتی خود و خانواده‌تان اقدام به خرید تصفیه آب کرده‌اید. کلیه قطعات و اجزای دستگاه می‌بایست از مواد بهداشتی و مناسب برای مصارف خوراکی تهیه شده باشند و در اصطلاحFood Grade باشند.
 بدیهی است در صورتی که از مواد و پلاستیک‌های بازیافتی و غیر بهداشتی در بدنه این دستگاه استفاده شده باشد، مواد زاید و مضر به آب اضافه خواهد شد که سلامتی فرزندان شما را به خطر خواهد انداخت.
یکی از دلایل ارزان بودن دستگاه‌های تصفیه آب متفرقه که عمدتا محصول کشور چین هستند همین موضوع است. استفاده از این مواد و پلاستیک‌های نامرغوب، قیمت تمام شده محصول را تا حد قابل توجهی کاهش می‌دهد. توجه کنید تصفیه آبی که قصد خرید آن را دارید، دارای تاییدیه‌های بهداشتی نظیر FDA و NSF باشد و در کارخانه‌های معتبر ،‌توسط دستگاه‌های تمام اتوماتیک و در محیط‌های بهداشتی تولید شده باشد.
کمی مطالعه در خصوص تولید کننده و توزیع کننده تصفیه آبی که قصد خرید آن را دارید، می تواند اطلاعات خوبی در این زمینه‌ها در اختیار شما قرار دهد.
 ۲ – تک تک مراحل تصفیه آب و کارایی آنها
متاسفانه به دلیل تبلیغات نادرست بسیاری از وارد کنندگان غیر متخصص و ناآگاه دستگاه‌های تصفیه آب، یکی از ملاک‌های تصمیم گیری مشتریان، تعداد مراحل تصفیه آب می باشد. آیا شما هم گمان می کنید ۶ مرحله بهتر از ۵ مرحله است؟ یا ۷ مرحله از هردوی اینها بهتر است؟ باید بدانید که تعداد مرحله استاندارد برای دستگاه تصفیه آب خانگی با فناوری اسمز معکوس، ۵ مرحله می باشد:
دو مرحله فیلتر الیافی جهت حذف مواد معلق نظیر گل و لای، شن و ماسه و زنگ لوله‌ها
یک مرحله فیلتر کربن جهت حذف کلر، گازهای شیمیایی و بوی نامطبوع آب
یک مرحله اسمز معکوس (RO) جهت حذف ناخالصی‌ها و سموم محلول در آب
یک مرحله فیلتر کربن نهایی جهت حذف بوی احتمالی ناشی از ماندگی آب در منبع دستگاه
تعداد مراحل تصفیه بیشتر، نه تنها غیر ضروری است بلکه ممکن است باعث تهدید سلامتی شما نیز بشود.
 بعنوان مثال برخی از دستگاه‌های تصفیه آب غیر استاندارد، با اضافه کردن یک فیلتر کذایی بعنوان مرحله ششم، ادعا می کنند که املاح معدنی مفید به آب اضافه می کنند. متاسفانه در ساختار این فیلترها، سنگ‌های غیر بهداشتی استفاده می شود که نه تنها هیچگونه هویت علمی و بهداشتی ندارند، بلکه محل مناسبی جهت رشد میکروب‌ها و باکتری‌ها هستند.
دقت کنید که هیچ یک از مراحل تصفیه آب نباید چیزی به آب اضافه کنند بلکه کلیه مراحل تصفیه آب می‌بایست مانند یک صافی، مواد و ناخالصی‌های موجود را از آب جدا کنند. لذا همیشه از خود سوال کنید: آیا این مرحله چیزی به آب اضافه می کند؟ در صورت مثبت بودن جواب، نسبت به بهداشتی بودن آن مرحله، شک کنید!
۳ – جنس فیلترهای کربن
نقش فیلترهای کربن در تصفیه آب، حذف کلر، گازهای شیمیایی محلول در آب، طعم و بوی نامناسب آب می باشد. کربن به کار رفته در تصفیه آب می‌بایست منشا گیاهی داشته باشد تا مناسب برای مصارف خوراکی باشد. در دستگاه‌های استاندارد و بهداشتی، این کربن از گیاهانی نظیر پوست میوه نارگیل (Coconut Shell) و یا چوب بامبو به دست می آید.
در نتیجه عاری از هرگونه ناخالصی و فلزات سنگین است. این در حالی است که کربن به کار رفته در دستگاه‌های نامرغوب و غیر بهداشتی ممکن است از جنس زغالسنگ باشد. زغالسنگ از آنجا که ماهیت معدنی دارد،‌سرشار از فلزات سنگین است که برای بدن به شدت زیان آور است.
 ۴ – نوع اتصالات تصفیه آب
اگر می خواهید از دردسرهایی نظیر : نشتی و چکه مداوم آب، خیس شدن کابینت‌ها و … در امان باشید، به نوع اتصالات دستگاه تصفیه آب دقت کنید. به طور کلی اتصالات تصفیه آب خانگی به دو دسته تقسیم می شوند:
دسته اول: اتصالات مهره ای (JC) – این نوع اتصالات که بسیار هم متداول هستند، ارزان قیمت اما پر دردسر هستند. به سرعت مستهلک شده و حتی به راحتی می شکنند و نشتی آب را به دنبال دارند. حتی با کیفیت ترین این اتصالات نیز ممکن است پس از چند بار باز و بسته شدن ، اصطلاحا هرز شده و دیگر مانند روز اول آب بند نشوند.
دسته دوم: اتصالات سریع (Quick Connect) – این نوع اتصالات به مراتب از اتصالات مهره ای مناسب تر و مرغوب تر هستند و تنها با یک فشار ، شیلنگ را در خود قفل می کنند و به دلیل دارا بودن واشرهای ریز درون خود، از هرگونه نشتی و چکه جلوگیری می کنند. ظاهر ظریف و زیبا و عمر طولانی تری هم دارند.
بدیهی است قیمت آنها از اتصالات مهره ای گرانتر است و به همین دلیل ممکن است تصفیه آبی که در آن از اتصالات کوئیک کانکت استفاده شده کمی از سایر دستگاه‌ها گرانتر باشد.
۵ – نوع محفظه‌ها (هوزینگ‌ها)
بهتر است محفظه دستگاه تصفیه آب دارای دو اورینگ (واشر لاستیکی ) باشند تا از نشت آب جلوگیری شود.
۶ – شیر برقی
وظیفه شیر برقی در تصفیه آب خانگی قطع کردن آب ورودی در صورت خاموش شدن پمپ است. به عبارت ساده تر ، شیر برقی از هدر رفتن آب در هنگام خاموش بودن دستگاه جلوگیری می کند.
در برخی از دستگاه‌ها به جای این قطعه، از چهارراه تقسیم (Auto Shot off Valve) استفاده می شود. تجربه نشان داده است که استفاده از چهارراه تقسیم مشکلاتی مانند: نشتی،‌خرابی زودهنگام قطعه و هدر رفتن آب و … را به دنبال دارد. استفاده از شیر برقی به دلیل دقت و عمر بیشتر به مراتب از چهارراه تقسیم بهتر است.
۷ – سوئیچ فشار پایین
وظیفه این این قطعه خاموش کردن پمپ در صورت قطعی آب است. در واقع این قطعه، محافظ پمپ است. برخی از تولید کنندگان برای کاهش قیمت تمام شده،‌این قطعه را از دستگاه حذف می کنند. پیشنهاد می شود در هنگام خرید دستگاه به وجود این قطعه در دستگاه توجه کنید.
۸ – کمپانی‌های تولید کننده و توزیع کننده تصفیه آب
چقدر نسبت به کمپانی تولید کننده دستگاهی که قصد خرید آن را دارید، تحقیق کرده اید؟ آیا شرکت وارد کننده و توزیع کننده ، شرکت‌های معتبری هستند؟ آیا از تخصص و مهارت علمی و فنی مناسب برخوردارند؟
مطالعه و آگاهی در باره پیشینه کمپانی تولید کننده و توزیع کننده تصفیه آب منتخب شما، می تواند در تصمیم گیری نسبت به خرید آن محصول شما را یاری کند.
تفاوت زیادی است بین یک برند تصفیه آب معتبر که در شرایط بهداشتی،‌توسط دستگاه های تمام اتوماتیک تولید می شود تا دستگاهی که در کارگاه‌های غیربهداشتی چینی تولید می شود.
به همان نسبت تفاوت زیادی است بین یک تاجر که تعدادی محدود دستگاه تصفیه آب وارد کرده است و فقط به فکر فروش هرچه سریعتر آنهاست تا شرکتی متخصص و معتبر که به صورت علمی و مهندسی شده اقدام به توزیع و پشتیبانی یک دستگاه تصفیه آب معتبر می کند.
در تحقیقات خود،‌نسبت به تولید کننده ، وارد کننده و توزیع کننده دستگاه تصفیه آب، حساسیت نشان داده و در این باره مطالعه کنید.
۹ – گارانتی،‌خدمات پس از فروش و در دسترس بودن نمایندگی‌های مربوطه
گارانتی و خدمات پس از فروش ، نباید تنها در حد یک شعار و یک برگه ضمانت نامه باشد. در درجه اول شرکتی که خدمات پس از فروش را ارایه می دهد علاوه بر مهارت فنی و تخصصی ، می بایست مجهز به کلیه قطعات و اجزای دستگاه باشد.
یکی از نکاتی که باید به آن دقت کنید، موجود بودن کلیه قطعات و لوازم یدکی تصفیه آب است. این نشان می دهد که شرکت مزبور، توانایی سرویس دهی و رفع عیب دستگاه را در اسرع وقت دارد.
علاوه براین، مراکز خدمات پس از فروش دستگاهی که قصد خرید آن رادارید نیز باید در نزدیکی محل زندگی شما وجود داشته باشند تا در صورت بروز مشکل، در اسرع وقت نسبت به حضور در محل و رفع اشکال، اقدام کنند.
 بنا براین در هنگام خرید ، به در دسترس بودن نمایندگی خدمات پس از فروش و پشتیبانی تصفیه آب مورد نظرتان توجه ویژه داشته باشید.

انتخاب صحیح دستگاه تصفیه آب خانگی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. شما باید بتوانید دستگاهی مطابق با نیاز و انتظار خود تهیه کنید. در غیر این صورت نخواهید توانست به آب پاک و سالم برای منزل خود دستیابید. آب هایی که از طریق لوله کشی وارد خانه هایمان می‌شوند با اینکه مراحل تصفیه و املاح زدایی را در تصفیه خانه ها گذرانده‌اند اما همچنان حاوی املاح و مواد زائد بسیاری هستند. با گذر زمان این ناخالصی ها بر سلامتی بدن تاثیر گذاشته و می‌تواند موجب بیماری های همچون سنگ کلیه شود.

دستگاه های تصفیه آب متنوع و گوناگونی برای ایجاد آب پاک و خالص وارد بازار شده‌اند. این دستگاه ها در ابعاد کوچک مانند دستگاه های تصفیه آب خانگی رومیزی یا زیرسینکی و یا در ابعاد بزرگ که به دستگاه تصفیه آب صنعتی اطلاق می‌شود، ساخته می‌شوند. همچنین دستگاه های تصفیه آب خانگی براساس تعداد فیلتر بکار گرفته شده در سیستم ها، انواع مختلفی دارند.

فاکتورهای گوناگونی وجود دارد که در انتخاب دستگاه تصفیه تاثیر گذار هستند. اولویت بندی هر کدام از این فاکتورها برای هر خریداری می‌تواند متفاوت باشد. در ادامه به بررسی این عوامل می‌پردازیم.

راهنمای انتخاب دستگاه تصفیه آب خانگی
راهنمای انتخاب دستگاه تصفیه آب خانگی

 

پیشنهاد خرید محصول
راهنمای انتخاب دستگاه تصفیه آب خانگی راهنمای انتخاب دستگاه تصفیه آب خانگی

دستگاه تصفیه آب خانگی UltraPro ET X1000 (شیربرداشت تک)

۱۰/۸۲۱/۰۰۰ تومان۱۰/۸۲۱/۰۰۰ تومانمشاهده

انتخاب دستگاه تصفیه آب خانگی براساس نحوه عملکرد

یکی از فاکتورهای بسیار مهم در هنگام انتخاب دستگاه تصفیه آب خانگی، توجه به فناوری از بین بردن آلودگی ها است. امروزه فناوری هایی که در دستگاه های تصفیه استفاده می‌کنند به شرح زیر است:

روش اسمز معکوس:

  • در ۵ تا ۹ مرحله آب را تصفیه می‌کند.
  • تفاوت فناوری اسمز معکوس با فناوری فیلتراسیون استفاده از فیلتر ممبران در مراحل تصفیه است.
  • تمامی مواد سمی، نیترات، قارچ و انگل های موجود در آب را حذف می‌کند.
  • طعم و بوی آب را بهبود می‌بخشد.
  • مصرف برق بسیار پایینی داشته و عملکرد دستگاه کاملا بیصدا است.
  • فضای زیادی اشغال می‌کند.
  • هزینه تعویض فیلترهای آن نسبت به فناوری های دیگر گرانتر است.

روش اولترا فیلتراسیون:

  • از اشعه فرابنفش (UV) برای تصفیه آب استفاده می‌شود.
  • از آن برای میکروب زدایی آب استفاده می‌شود.
  • این فناوری سختی آب را کاهش نداده و هیچ تاثیری بر آن ندارد.

روش فیلتراسیون:

  • در طی ۳ الی ۵ مرحله آب را تصفیه می‌کند.
  • به دلیل نداشتن مخزن فضای کمی را اشغال می‌کند.
  • هزینه سرویس و تعویض فیلترهای آن بسیار کمتر از فناوری اسمزمعکوس است.
  • مشکل رسوب آب، سختی بالای آب و آلودگی های موجود را برطرف نمی‌کند.
  • در بهبود طعم و مزه آب نقشی ایفا نمی‌کند.

راهنمای انتخاب دستگاه تصفیه آب خانگی بر اساس اتصالات

به طور کلی دستگاه های تصفیه آب خانگی دارای دو نوع اتصال سریع و مهره‌ای هستند. باتوجه به آنکه ممکن است دستگاه بنا به هردلیلی نشتی داشته باشد، در این حالت دستگاه تصفیه آب خانگی که دارای اتصالات سریع است بهترین انتخاب می‌باشد. همچنین اتصالات سریع، ظاهری ظریف و زیبایی داشته و به دلیل داشتن واشرهای ریز در خود از چکه و نشتی آب جلوگیری می کند.

در مقابل اتصالات مهره‌ای عمر کمتری داشته و با چند بار باز و بسته شدن هرز یا شکسته می‌شوند .در نتیجه آب به راحتی از آنها نشت پیدا خواهد کرد..

انتخاب دستگاه تصفیه آب خانگی بر اساس بهداشتی بودن قطعات

تمامی قطعات و اجزای دستگاه تصفیه آب خانگی باید استاندارد و بهداشتی یا به بیان دیگر Food Grade باشند. به هیچ عنوان ارزان قیمت بودن دستگاه را دلیلی برای خرید خود قرار ندهید. ارزان قیمت بودن بسیاری از دستگاه های تصفیه آب خانگی ناشی از ساخته شدن قطعات آنها از مواد اولیه نامرغوب و مواد بازیافتی می‌باشد. بنابراین باید دارای تاییدیه FDA و NFS باشد.

 

همچنین جنس و کیفیت فیلترهای دستگاه تصفیه نیز اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. جنس فیلتر کربن که برای حذف مواد شیمیایی و گازهای کلر به کار می‌رود باید گیاهی باشد. بسیاری از فیلترهای تقلبی از جنس زغال سنگ بوده که حاوی فلزات سنگین است که برای سلامتی بسیارزیان آور هستند.

 

براساس کیفیت قطعات

 

شیر قطع کن: این قطعه از هدر رفتن آب در صورت خاموش بودن پمپ جلوگیری می‌کند. استفاده از چهار راهی باعث نشت آب و هدر رفتن آب می‌شود.

 

 

 

پایه دستگاه تصفیه آب: استفاده از دستگاه تصفیه آب خانگی پایه دار بیشتر توصیه می‌شود. چراکه تعویض فیلتر ها و سرویس دستگاه بسیار راحت تر انجام می‌شود.

 

شیر برداشت دستگاه تصفیه آب: شیر برداشت علاوه بر داشتن زیبایی، جنس آن باید از آلیاژ کروم باشد و مغزی آن قابل تعویض باشد.

 

راهنمای انتخاب دستگاه تصفیه آب خانگی بر اساس گارانتی

 

  • علاوه بر گارانتی محصولات باید تمامی قطعات دستگاه تصفیه آب در دسترس و نزدیک محل زندگی باشد.
  • شرکت ارائه دهنده باید توانایی سرویس دوره‌ای دستگاه تصفیه آب و رفع عیب را داشته باشد.
لطفا به مقالات و محصولات ما امتیاز بدین و مارو دلگرم کنید.
۰ / ۵ نتایج: ۴.۷۵ رای: ۴

رتبه صفحه شما: