پیشنهاد خرید محصول
زمان تعویض فیلتر های تصفیه آب زمان تعویض فیلتر های تصفیه آب

دستگاه تصفیه آب خانگی UltraPro ET X900 (شیربرداشت تک)

۱۰/۶۱۵/۰۰۰ تومان۱۰/۶۱۵/۰۰۰ تومانمشاهده

زمان تعویض فیلتر های تصفیه آب چگونه است ؟

سیستم کارکرد دستگاه تصفیه آب خانگی که معمولا به روش اسمز معکوس کار میکنند عموما دارای ۵ الی ۶ مرحله فیلتر می باشند که تعداد مراحل فیلتراسیون قابل افزایش است . در این مقاله یک دستگاه تصفیه آب ۶ مرحله ای را توضیح خواهیم داد.

آب شهری ابتدا از فیلتر اول عبور می‌کند فیلتر مرحله اول دستگاه‌های تصفیه آب از جنس پلی پروپیلن بوده و گل و لای و زنگاب و ذرات تا ۵ میکرون را از آب می‌گیرد محفظه نگهداری این فیلتر را معمولا شفاف قرار می‌دهند تا در صورت مشاهده تغییر رنگ شدید آنرا تعویض کنید. در صورت تغییر رنگ بهتر است این فیلتر زودتر از زمان موعود عوض شود . قیمت خرید این فیلتر کم بوده و نقش موثری در کارکرد بهتر دستگاه خواهد داشت.

فیلتر تصفیه آب خانگی

فیلتر مرحله دوم دستگاه‌ های تصفیه آب از نوع فیلتر کربن اکتیو گرانول است.جهت سلامت آب خروجی از دستگاه تصفیه آب یکی از موارد حایز اهمیت این است که باید داخل این فیلترها کربن اکتیو با منشاء گیاهی قرار بگیرد (مراقب این موضوع باشید زیرا بعضی از افراد سودجو به جای ساخت فیلتر های باکیفیت کربن اکتیو از ذغال سنگ و ذغال چوب معمولی و لاستیک سوخته و… برای ساخت این فیلتر استفاده می کنند پس این فیلتر را حتما از جای تخصصی و مورد اعتماد تهیه کنید) و کاری که انجام می‌دهد با حذف گاز های شیمیایی و کلر از آب آنرا بدون بو و مطبوع برای آشامیدن می‌کند.زمان تعویض این فیلتر از ۹ ماه تا یکسال می‌باشد.

فیلتر مرحله سوم دستگاه تصفیه آب کربن بلاک است این فیلتر بو و باقیمانده کلر و ذرات درون آب (اگر خاک کربن از فیلتر مرحله دو عبور کند) را می‌گیرد تا ذرات به داخل فیلتر ممبران نفوذ نکند. زمان تعویض این فیلتر از ۹ ماه تا یکسال می‌باشد. ما بارها این را از مشتریان شنیده ایم که مصرفمان از دستگاه کم است یا یکی دو ماه اخیر از دستگاه استفاده نکرده‌ایم پس فیلترهای مرحله ۱، ۲ و ۳ را عوض نمی‌کنند باید این را بگوییم که این یک باور غلط است در زمانیکه فیلترهای سه‌گانه اول هرچند کوتاه در مجاورت با آب قرار می‌گیرد باید در زمان مشخص شده عوض شوند.

فیلتر تصفیه آب

بعداز گذر آب از سه مرحله ابتدایی فیلتراسیون نوبت به مرحله اصلی تصفیه آب می رسد این مرحله کار اسمز معکوس را انحام میدهد که اصطلاحا به آن ممبران گفته میشود . این فیلتر با کاهش املاح مضر آب(کاهش میزان نیترات ، سرب ، آرسنیک ، کربنات کلسیم و…) آب را سالم و سبک مناسب برای نوشیدن میکند . زمان تعویض این فیلتر بسته به کیفیت فیلتر و میزان مصرف و TDS ورودی به دستگاه متفاوت است و معمولا از یکسال تا ۳ سال عمر مفید دارد.

همه چیز در مورد اسمز معکوس

فیلتر مرحله پنج دستگاه تصفیه آب از جنس کربن اکتیو گرانول است و فیلتر مرحله شش دستگاه تصفیه آب از مواد معدنی به نام MINERAL BALL ساخته شده است که کیفیت و تاثیر آن بر آب ، به شدت به کیفیت این مواد معدنی بستگی دارد . زمان تعویض این دو فیلتر عموما همزمان و بین ۱۸ ماه تا ۲۴ ماه می باشد بسیاری از مصرف کنندگان از دستگاه تصفیه آب فراموش می کنند این دو فیلتر را عوض کنند لازم به ذکر است که تعویض به موقع آنها برای سلامت آب خروجی از دستگاه بسیار مهم است.

لطفا به مقالات و محصولات ما امتیاز بدین و مارو دلگرم کنید.
۰ / ۵ نتایج: ۵ رای: ۶

رتبه صفحه شما: