شاخص Ph آب چیست؟

پیشنهاد خرید محصول
شاخص Ph آب چیست شاخص Ph آب چیست؟

دستگاه تصفیه آب خانگی MaxTec X630 (شیربرداشت تک)

۸/۹۶۸/۰۰۰ تومان۳/۸۲۹/۰۰۰ تومانمشاهده

phچیست؟

از آنجا که PH می تواند تحت تأثیر مواد شیمیایی موجود در آب قرار گیرد، PH شاخص مهمی از آب است که از نظر شیمیایی در حال تغییر است. pH در “واحدهای لگاریتمی” گزارش می شود. هر عدد نشان دهنده یک تغییر ۱۰ برابری در اسیدیته / بازی بودن آب است. آب با PH پنج، اسیدی تر از آب دارای PH شش است. PH آب تعیین کننده  حلالیت (مقدار قابل حل در آب)،  در دسترس بودن بیولوژیکی (مقداری که می تواند توسط آبزیان استفاده شود)، مواد تشکیل دهنده شیمیایی مانند مواد مغذی (فسفر ، نیتروژن و کربن) و فلزات سنگین (سرب ، مس ، کادمیوم و غیره) است. همچنین PH تعیین می کند که آیا موجودات آبزی می توانند از آن آب استفاده کنند یا خیر. در مورد فلزات سنگین، میزان محلول بودن و سمیت آن ها را تعیین می کند. فلزات در pH پایین سمیتری دارند زیرا محلول ترند.

Ph آب چیست؟

Ph آب را می توان اینگونه تعریف کرد: واحدی بین المللی که برای مقدار اسیدی بودن آب به کار می رود. بازه ی مقادیری که این فاکتور می تواند داشته باشد مقادیر بین ۰ تا ۱۴ است اگر این مقدار کمتر از ۷ باشد آنگاه آب خاصیتی اسیدی پیدا می کند که با حل کردن موادی که لوله های آب را تشکیل می دهند موجب خطرات زیان باری می شود. با اضافه کردن فیلتر های قلیایی به آب مانند اکسید منیزیوم و یا کربنات کلسیوم می توان این فاکتور را در حالت عادی خود یعنی ۷ یا ۷.۵ قرار داد. هنگامی که Ph آب در حالت عادی خود باشد موجب خون رسانی به سلول های بدن می شود.

شاخص Ph آب چیست؟

 

بررسی Ph آب و تاثیرات آن

برای اینکه تصفیه ی آب و فاضلاب به صورت موفقیت آمیز انجام شود باید مقدار این فاکتور را کنترل کرد.این مقدار در  آب های شرب که از لوله های خانگی بیرون می آید به طور میانگین ۷ می باشد.

به سه روش می توانیم Ph آب را بفهمیم که عبارتند از : ۱- استفاده از Ph سنج پرتابل ۲- بردن مقداری از آب مصرفی به آزمایشگاه و کمک متخصصان ۳- کاغذ رنگی شناساگر

دما تاثیرات به سزایی بر روی Ph دارد. لازم است بدانید اسیدی بودن و Ph آب با هم تفاوت دارند. اسیدی بودن یعنی اینکه یون های هیدروژن از یون های هیدروکسید بیشتر باشند. در رابطه با آب خالص می توان گفت غلظت یون های هیدروژن و هیدروکسید همیشه ثات است و آب همیشه خنثی است. یعنی اگر دما افزایش یابد آنگاه Ph آب کاهش می یابد. این مقدار در آب خالص همیشه عدد ۷ می باشد. اما اگر دمای آب را افزایش دهیم آنگاه Ph آب خالص به ۶.۱۴ می رسد. اما این آب همچنان خنثی است.

 

لطفا به مقالات و محصولات ما امتیاز بدین و مارو دلگرم کنید.
۰ / ۵ نتایج: ۳.۴۵ رای: ۱۱

رتبه صفحه شما: