صدای تق تق پمپ تصفیه آب

صدای تق تق پمپ تصفیه;در حالت عادی دستگاه تصفیه آب خانگی نباید صدای زیادی از خود خارج کند. اما به هر حال به علت کار کردن پمپ و وجود جریان آب در سیستم، حتما در حین کار کردن، صدای تق تق پمپ تصفیه آب شنیده می شود و نمی‌توان توقع داشت که هیچ صدایی نداشته باشد. دستگاه‌های تصفیه آب خانگی و صنعتی به خاطر عبور دادن آب از فیلتر ممبران، مجهز به یک یا چند پمپ تولید فشار هستند. این پمپ‌ها برخلاف پمپ‌های دیگر مورد استفاده در وسایل آبی مانند کولر و مخازن تحت فشار که به صورت پروانه‌ای هستند، به صورت ضربه‌ای بوده تا آب را با فشار بیشتری به سمت فیلتر ممبران و فیلترهای دیگر بفرستند. در این مقاله می‌خواهیم به شرح علت لرزش دستگاه تصفیه آب پرداخته و آموزش رفع لرزش و صدای دستگاه تصفیه آب خانگی را به شما عزیزان ارائه دهیم. با ما همراه باشید.

پیشنهاد خرید محصول
صدای تق تق پمپ تصفیه صدای تق تق پمپ تصفیه آب

دستگاه تصفیه آب خانگی UltraPro ET X900 (شیربرداشت تک)

۱۰/۶۱۵/۰۰۰ تومان۱۰/۶۱۵/۰۰۰ تومانمشاهده

علت لرزش دستگاه تصفیه آب

دلایل زیادی برای علت صدای تق تق پمپ تصفیه آب وجود دارد. که ما در اینجا به برخی از آنها اشاره می کنیم.

۱- وجود پمپ بى کیفیت در دستگاه:(صدای تق تق پمپ تصفیه)

اگر پمپ از کیفیت پایینى برخوردار باشد، قطعاً صداى زیادى تولید می کند. یعنی صدای تق تق پمپ تصفیه آب از آن شنیده می شود. چنین پمپی عمر پایین ترى هم دارد.

۲- خراب شدن پمپ تصفیه آب:(صدای تق تق پمپ تصفیه)

فرسودگی پمپ که عموما به دلیل تعویض دیر هنگام فیلترهای تصفیه آب اتفاق می افتد، می تواند دیگر علت صدای تق تق پمپ تصفیه آب باشد. ممکن است این مشکل با تعویض هد یا کلگی پمپ تصفیه آب حل شود. در غیر اینصورت نیازی به سرویس اساسی پمپ و تعویض آن است. تا صدای تق تق دستگاه تصفیه آب دیگر شنیده نشود.

۳- هواى موجود در سیستم:(صدای تق تق پمپ تصفیه)

از آنجایى که هوا در آب وجود دارد، ممکن است هواى موجود در آب فیلتر هاى انتهایى که عموماً افقى نصب می شوند، علت صدا دادن پمپ تصفیه آب باشند.

۴- لرزش دستگاه تصفیه آب:(صدای تق تق پمپ تصفیه)

از آنجایی که پمپ در دستگاه تصفیه آب کار می کند، می تواند علت لرزش دستگاه تصفیه آب باشد. این لرزش بایستی توسط پایه ها گرفته شود. اما مشکل اینجاست که این لرزش گاها به کابینت محل نصب منتقل شده و اگر کابینت فلزی باشد، صداهای ناجوری از خود تولید می کند! در صورت بروز چنین مشکلی بهتر است زیر دستگاه را با یونولیت، موکت و یا هر پوشش لرزه گیر دیگری عایق بندی کنید.

۵- لرزش شلنگ و قطعات:صدای تق تق پمپ تصفیه:(صدای تق تق پمپ تصفیه)

گاهى براثر لرزش پمپ، برخى از اتصالات دچار لرزش یا مشکلاتى از این قبیل می شوند که با تعویض قطعات، مشکل برطرف خواهد شد.

علت صدای تق تق پمپ تصفیه آب

۶- صدای خروجی پساب:صدای تق تق پمپ تصفیه

بست فاضلاب بایستی بر روی لوله افقی فاضلاب یا در پایین ترین نقطه از یک لوله عمودی نصب شود. تا ریزش آب به فاضلاب، علت صدای تق تق پمپ تصفیه آب نباشد. اما گاهی اوقات این موارد به درستی رعایت نشده و در نتیجه خروج پساب با ایجاد سر و صدا همراه است. پس بهتر است که محل بست فاضلاب را تعویض کنید! توجه داشته باشید که پمپ دستگاه های تصفیه آب هم از نوع ضربه ای می باشند و بیشترین علت لرزش دستگاه تصفیه آب خانگی و نیز علت صدا دادن دستگاه تصفیه آب هم همین موضوع است.

پیشنهاد خرید محصول
صدای تق تق پمپ تصفیه صدای تق تق پمپ تصفیه آب

دستگاه تصفیه آب خانگی UltraPro ET X1000 (شیربرداشت تک)

۱۰/۸۲۱/۰۰۰ تومان۱۰/۸۲۱/۰۰۰ تومانمشاهده

چگونگی برطرف کردن صدای تق تق پمپ تصفیه آب

در زیر پمپ شش عدد پیچ قرار دارد که سه عدد از آنها برای وصل کردن قطعات کلگی پمپ به یکدیگر می باشد. سه عدد دیگر نیز جهت متصل کردن گلگی پمپ به بدنه موتور می باشد. به علت لرزش زیاد پمپ ممکن است که پیچ هایی که کلگی پمپ را به موتور وصل می کنند، شل شده و باعث ایجاد صدای تق تق دستگاه تصفیه آب شوند. برای این کار فقط کافیست پیچ ها را کمی سفت کنید تا صدا برطرف شود.

لطفا به مقالات و محصولات ما امتیاز بدین و مارو دلگرم کنید.
۰ / ۵ نتایج: ۴.۲۲ رای: ۹

رتبه صفحه شما: