مزایا و معایب دستگاه تصفیه آب خانگی

همانطور که میدانید، آب یکی از ضرورت های زندگی است. برای سلامتی بدن از هر جنبه ای که مورد بررسی قرار گیرد، نیاز است. اگرچه آبی که به بدن میرسد، ممکن است سالم نباشد. در صورت مصرف آب ناسالم ممکن است بدن ما با آسیب ها و مشکلاتی روبه رو شود. از این رو بسیاری از کارشناسان، پیشنهاد به استفاده از دستگاه تصفیه آب را داده اند. دستگاه تصفیه آب میتواند با فیلتر کردن آب در چندین مرحله بسیاری از آلاینده های موجود در آب را حذف کند.

در این مقاله به بررسی کلی دستگاه تصفیه آب، مزایا، معایب و تمام جنبه های مربوط به تصفیه آب خواهیم پرداخت. لازم به ذکر است که در نگارش مقاله از وبسایت mytopfitness.com کمک گرفته شده است.

فواید تصفیه آب خانگی”مزایا و معایب دستگاه تصفیه آب خانگی”

  1. ۹۹% آلاینده های آب را حذف میکند
  2. طعم و بوی آب را بهبود میبخشد
  3. طعم غذا هایی که مبپزید بهتر خواهد شد
  4. به حفاظت از محیط زیست کمک میکند
  5. در زمان و هزینه شما صرفه جویی میکند
  6. سیستم تصفیه آب اسمز معکوس کاملا اتوماتیک است
  7. شما را نوشیدن بیشتر آب تشویق میکند

معایب دستگاه تصفیه آب”مزایا و معایب دستگاه تصفیه آب خانگی”

  1. نیاز به سرویس به صورت دوره ای دارد
  2. کیپ شدگی و کار نکردن تصفیه آب
  3. کند بودن فرآیند تصفیه آب
  4. املاح مفید برای بدن را نیز حذف میکند

 

پیشنهاد خرید محصول
مزایا و معایب دستگاه تصفیه آب خانگی مزایا و معایب دستگاه تصفیه آب خانگی

دستگاه تصفیه آب خانگی UltraPro ET X900 (شیربرداشت تک)

۱۰/۶۱۵/۰۰۰ تومان۱۰/۶۱۵/۰۰۰ تومانمشاهده

فواید و مزایای دستگاه تصفیه آب خانگی

۱. ۹۹% آلاینده های آب را حذف میکند

دستگاه های تصفیه آب خانگی که در حال حاضر تولید میشوند، غالبا از سیستم اسمز معکوس پیروی میکند. سیستم اسمز معکوس یکی از موثر ترین روش ها در تصفیه آب به شمار میرود. این سیستم میتواند با عبور آب از یک غشاء نیمه تراوا، چیزی در حدود ۹۹ درصد از آلاینده های موجود در آب را حذف کند.

غشاء نیمه تراوایی که در دستگاه تصفیه آب خانگی کاربرد دارد، فیلتر ممبران است. این فیلتر میتواند ناخالصی های موجود در آب را تا اندازه ۰.۰۰۰۱ میکرون تصفیه کند. این مقدار تقریبا هر ناخالصی که در آب وجود دارد را از بین میبرد.

۲. طعم و بوی آب را بهبود میبخشد

دستگاه تصفیه آب، در هر مقیاسی، دارای فیلتر های کربنی میباشد. فیلتر های کربنی وظیفه دارند تا ترکیبات شیمیایی موجود در آب را حذف کنند. یکی از این ترکیبات کلر است. ترکیبات شیمیایی مانند کلر و فلوراید که به دلایل ضد عفونی به آب افزوده میشوند، دارای بوی ناخوشایندی هستند.

بنابراین با حذف بیشتر ناخالصی های درون آب توسط فیلتر های تصفیه آب اسمز معکوس، کیفیت آب خروجی شما از هر نظر بهتر خواهد شد و بو و مزه آب به طور محسوسی بیشتر خواهد شد.

۳. طعم غذا هایی که مبپزید بهتر خواهد شد

در پختن غذا ها با آب لوله کشی نیز طعم آب روی طعم غذای شما تاثیر میگذارد. به همین دلیل است که بسیاری از رستوران ها، کافه ها و هتل ها روی به استفاده از دستگاه آب تصفیه کن آورده اند. لازم به ذکر است که به دلیل استفاده از آب تصفیه شده در مقیاس های بزرگتر، این مجموعه ها از دستگاه تصفیه آب نیمه صنعتی برای فیلتراسیون آب استفاده میکنند.

۴. به حفاظت از محیط زیست کمک میکند

در صورتی که نخواهید از تصفیه آب خانگی استفاده بکنید و از طرف دیگر مایل به استفاده از آب شهری برای آشامیدن نباشید، یکی از معدود راه هایی که برای شما باقی میماند استفاده از آب معدنی به طور مداوم است. در اینصورت نیاز دارید تا مقدار زیادی آب معدنی خریداری کنید.

این شرایط، تعداد بسیاری بطری پلاستیکی آب معدنی را وارد طبیعت میکند که کاملا مغایر با وظیفه طبیعی و اجتماعی هر شخص است.

۵. در زمان و هزینه شما صرفه جویی میکند

اجازه دهید تا برای توضیح این بخش، از مثال قسمت قبل کمک بگیریم. در صورتی که بخواهید برای مصارف روزانه آب از آب معدنی استفاده کنید، و روزانه مصرف شما حدود ۱۰ لیتر باشد، در پایان سال مجموعا حدود ۱۵ الی ۲۰ میلیون تومان را صرف خرید آب معدنی کرده اید. این هزینه را به علاوه زمانی که برای خرید آب معدنی صرف کرده اید بکنید.

اما از طرف دیگر در مورد دستگاه تصفیه آب خانگی: در حال حاضر برای خرید دستگاه تصفیه آب درجه ۱ و باکیفیت شما باید چیزی در حدود ۴ میلیون تومان هزینه صرف کنید.

همچنین آب تصفیه کن های خانگی شما نیاز به سرویس دوره ای تصفیه آب دارد. هزینه تعویض یک دست فیلتر درجه ۱ در حال حاضر و در سال ۱۴۰۰ حدود ۳۰۰ هزار تومان است. به طور کلی مجموعا در سال حدود ۶۰۰ هزار تومان برای تعویض فیلتر های تصفیه آب باید هزینه کنید.

۶. سیستم تصفیه آب اسمز معکوس کاملا اتوماتیک است

تنها کاری که بعد از نصب دستگاه تصفیه آب باید انجام دهید، این است که آن را به برق بزنید و از آن استفاده کنید. پس از آن به طور دوره ای و در زمان مناسب تعویض فیلتر تصفیه آب باید اقدام به سرویس تصفیه آب بکنید. این زمان نیز معمولا چیزی در حدود هر شش ماه یکبار است. بنابراین در سال تنها دو بار نیاز است که به دستگاه تصفیه آب خود سر بزنید.

۷. شما را نوشیدن بیشتر آب تشویق میکند

بسیاری از خانواده هایی که اقدام به نصب تصفیه آب خانگی کرده اند، بر این باورند که این دستگاه باعث شده است تا نوشیدن آب برای آنها لذت بخش تر شود. بنابراین مصرف نوشیدنی های دیگر مثل نوشابه در منزلشان کمتر شده است. همانطور که گفته شد، آب خروجی از تصفیه آب به دلیل اینکه بسیاری از آلاینده ها را ندارد، دارای طعم و بوی بسیار خوشایندی است که لذت نوشیدن آب سالم را به شما هدیه میدهد.

پیشنهاد خرید محصول
مزایا و معایب دستگاه تصفیه آب خانگی مزایا و معایب دستگاه تصفیه آب خانگی

دستگاه تصفیه آب خانگی UltraPro ET X1000 (شیربرداشت تک)

۱۰/۸۲۱/۰۰۰ تومان۱۰/۸۲۱/۰۰۰ تومانمشاهده

ضرر ها و معایب دستگاه تصفیه آب خانگی

۱. نیاز به سرویس به صورت دوره ای دارد

گرچه دستگاه تصفیه آب خانگی ضرر های بسیار کمتری نسبت به فواید آن دارد، نیازمند بودن آن به سرویس دوره ای را میتوان جزو یکی از معایب تصفیه آب دانست. فیلتر های به کار رفته در دستگاه تصفیه آب به دلیل اینکه وظیفه فیلتراسیون را بر عهده دارند و قطعات مصرفی محسوب میشوند، پس از مدتی نیازمند تعویض میشوند.

زمان تعویض هر یک از فیلتر های دستگاه های تصفیه آب به طور مجزا در مقاله ای با عنوان زمان تعویض فیلتر تصفیه آب آورده شده است.

۲. کیپ شدگی و کار نکردن تصفیه آب

در صورتی که فیلتر های تصفیه آب به خصوص فیلتر ممبران در زمان درست تعویض نشوند، ممکن است باعث کار نکردن دستگاه تصفیه آب شود. فیلتر ممبران و دیگر فیلتر های کربنی تصفیه آب دارای سوراخ های بسیار ریزی هستند که مولکول های نامناسب را به خود جذب و مولکول های آب را از خود عبور میدهند.

در صورتی که به موقع، تعویض فیلتر صورت نگیرد، این سوراخ های ریز از ناخالصی ها پر شده و باعث کیپ شدن فیلتر ها میشود. در نهایت پساب بیش از حد تصفیه آب، خرابی پمپ تصفیه آب و … میتواند از مشکلات احتمالی باشد.

مطلب پیشنهادی: عیب یابی تصفیه آب خانگی

۳. کند بودن فرآیند تصفیه آب

از دیگر مشکلات تصفیه آب های خانگی این است که فرآیند تصفیه آب در آنها کند است. این مشکل از فرآیند اسمز معکوس سرچشمه میگیرد. البته برای چنین مشکلاتی راه حلی نیز تعبیه شده است. به دلیل کند بودن فرآیند تصفیه آب، در کنار دستگاه، از یک مخزن ذخیره استفاده میشود.

۴. املاح مفید برای بدن را نیز حذف میکند

یکی دیگر از مشکلات و معایبی که تصفیه آب خانگی دارد، این است که املاح مفید را نیز در کنار دیگر آلاینده ها حذف میکند. همانند عیب قبل، برای این مشکل نیز راه حل های در نظر گرفته شده است. دستگاه تصفیه آب دارای فیلتری به نام مینرال است. این فیلتر در مرحله آخر تصفیه آب نصب شده و وظیفه دارد تا به آب تصفیه شده املاح مناسب و مفید برای بدن را بیفزاید.

لطفا به مقالات و محصولات ما امتیاز بدین و مارو دلگرم کنید.
۰ / ۵ نتایج: ۴.۳۳ رای: ۱۵

رتبه صفحه شما: