انواع فیلتر کربن بلاک

همانطور که می دانید فیلتر کربن بلاک، سومین فیلتر دستگاه تصفیه آب است که وظیفه آن جلوگیری از عبور مواد کربنی نامحلول در آب است. چراکه فیلتر شماره ۲ یا (Carbon Active)  حاوی مقادیر زیادی گرانول های فعال کربنی است که در صورت آزاد شدن این گرانول ها در آب می توانند باعث گرفتگی در فیلتر ممبران و کاهش عمر آن شوند. از این رو می بایست عملیات حذف مواد نامحلول در آب که در فیلتر شماره یک صورت گرفته بود، مجددا تکرار شود. به عبارتی این فیلتر مکمل فیلتر مرحله دوم یا کربن اکتیو می باشد. به همین منظور می توان از فیلتر های زیر به عنوان مرحله سوم استفاده نمود:

Carbon Active
Carbon Active

 

 

  • فیلتر پلی پروپیلن: این فیلتر همان فیلتر مورد استفاده در مرحله اول است که توانایی حذف تمامی ذرات معلق در آب از جمله کربن را دارد. برخی از برندهای مطرح دستگاه های تصفیه آب جهت جلوگیری از آسیب رسیدن به ممبران در صورت عدم شستشوی فیلتر های ۲ و ۳ در هنگام راه اندازی دستگاه، از این فیلتر استفاده می نمایند. بنابراین اگر از فیلتر پلی پروپیلنی در هوزینگ شماره ۳ دستگاه استفاده می کنید، می توانید بدون شستن فیلترها، دستگاه را راه اندازی نمایید.
  • فیلتر کربنی: این فیلتر نیز خود حاوی مقادیری کربن غیر فعال است که به دلیل داشتن سطح ویژه بالا باعث به دام افتادن ذرات کربن می شود. به دلیل کربنی بودن این فیلتر در هنگام راه اندازی اولیه دستگاه، می بایست حتما فیلترهای ۲ و ۳ دستگاه شستشو داده شود تا غبار داخل این فیلترها وارد فیلتر ممبران نشود. ورود غبار این فیلترها به لایه های داخلی فیلتر ممبران می تواند باعث گرفتگی و کاهش عمر آن گردد.
  • فیلتر سرامیکی: فیلتر سرامیکی با داشتن تخلخل هایی در بدنه خود عملکردی شبیه فیلتر پلی پروپیلن دارد. قابلیت احیا و استفاده مجدد در صورت معکوس نمودن جهت جریان یکی از مزایای این فیلتر است. اما قیمت بالا، کاهش فشار آب ورودی و همچنین ممکن نبودن معکوس نمودن جهت جریان در دستگاه های تصفیه آّب خانگی، موجب عدم استفاده از این فیلتر به عنوان فیلترهای پیش تصفیه شده است.
لطفا به مقالات و محصولات ما امتیاز بدین و مارو دلگرم کنید.
۰ / ۵ نتایج: ۵ رای: ۳

رتبه صفحه شما: