پیشنهاد خرید محصول
تصفیه آب یخچال ساید بای ساید تصفیه آب یخچال ساید بای ساید

دستگاه تصفیه آب خانگی MaxGold ET X1050 (شیربرداشت تک)

۱۱/۲۹۲/۰۰۰ تومان۱۱/۲۹۲/۰۰۰ تومانمشاهده

تصفیه آب یخچال ساید بای ساید

فیلترهایی که داخل یا خارج یخچال های ساید بای ساید قرار دارد و به عنوان تصفیه آب یخچال شناخته شده اند فیلتر کربن اکتیو است.

در گذشته وقتی کسی مسموم میشد با خوردن ذغال رو به بهبودی میرفت. چون از خصوصیت کربن،جذب گازهای شیمیایی میباشد.

بدین منظور در دستگاههای تصفیه آب اسمز معکوس و فیلتراسیون از این ویژگی کربن استفاده شده و از مراحل فیلتر کردن آب میباشد. کربن اکتیو موجود در فیلتر های تصفیه آب با حذف گازهای شیمیایی، بو و کلر از آب اقدام به مطبوع کردن آب میکند.این جنس فیلترهای کربن اکتیو مرغوب از پوست نارگیل ،گردو ویا پسته میباشد.

فیلتر های یخچال دو نوع هستند یا خارج از یخچال قرار دارند که این فیلتر ها دقیقا مشابه فیلتر کربن اکتیو مرحله ۵ دستگاههای تصفیه آب است که معمولا در قیمت هایی بین ۲۰ تا ۳۰ هزار تومان به فروش میرسد. نوع دیگر آن که در داخل یخچال وجود دارد نمونه های انحصاری ویژه همان ساید میباشد که معمولا با قیمت های نسبتا بالایی به فروش میرسند. عمر فیلتر های ساید ۶ ماه میباشد و بعد از گذر این زمان باید تعویض شوند.

یخچال های ساید بای ساید معمولا روی ۶۰۰۰ الی ۷۰۰۰ ساعت تنظیم شده اند و بعد از اتمام این زمان آلارم تعویض فیلتر میدهد. پس این را بدانیم که این زمان به طور خورکار روی یخچال های ساید بای ساید تنظیم شده اند و هیچ اهمیتی به نوع فیلتر به کار رفته،حتی از بین رفتن خواص کربن اکتیو داخل فیلتر ندارد.

باید توجه داشته باشید که اگر از تصفیه آب های اسمز معکوس استفاده میکنید  با اتصال دستگاه تصفیه آب به یخچال ساید بای ساید می توانید این فیلتر را از یخچال خود حذف کرده و برای آشامیدن نیز از آبی سالم و گوارا بنوشید.

پیشنهاد خرید محصول
تصفیه آب یخچال ساید بای ساید تصفیه آب یخچال ساید بای ساید

دستگاه تصفیه آب خانگی MaxGold ET X1150 (شیربرداشت تک)

۱۱/۴۹۸/۰۰۰ تومان۱۱/۴۹۸/۰۰۰ تومانمشاهده

فیلترهای یخچال چه چیزی را نمی توانند از آب حذف کنند ؟

اولین موردی که معمولا آزار دهنده نیز می باشد ، رسوب آب یا گچ آب است . رسوبات آبها محلول در آبها هستند و بخش زیادی از املاح و یونهای آب مربوط به کلسیم و منیزیم است . اما این رسوبات با کربن فعال حذف نمی شوند و کربن فعال اثر کمی بر روی رسوب آب دارد . به طور کلی معمولا سختی آب قبل از فیلتر و بعد از فیلتر تغییر قابل توجهی نمی کند . همچنین فیلترهای یخچال ممکن است برخی از انگل ها یا ویروس و باکتری را کم کنند و کاهش دهند اما همچنان بار میکروبی در آب وجود خواهد داشت . فیلترهای کربن فعال یخچال ، در حذف برخی مواد مضر همچون نیترات نیز موفق نیستند یا بهتر است بگوییم بی تاثیر هستند . این فیلترها نمی توانند میزان نیترات را کاهش دهند و برای حذف نیترات و موارد مشابه ، به دستگاه های تصفیه آب اسمزمعکوس یا RO و یا دیگر سیستم های پیشرفته نیاز است . بنابراین اگر در مورد با کیفیت آب منطقه خود نگرانی دارید و یا آب آشامیدنی لوله کشی منطقه خود را سالم نمی دانید ، فیلتر یخچال به تنهایی کفایت نمی کند و باید به فکر فیلتر و سیستم های مطمئن تر باشید .

فیلتر یخچال نسبت به دستگاه تصفیه آب خانگی چقدر کارایی دارد ؟ آیا چون یخچال ما فیلتر آب دارد ، نیازی به دستگاه تصفیه آب خانگی نداریم؟

 

فیلتر یخچال توانایی محدود دارد اما دستگاه تصفیه آب خانگی قدرت بسیار زیادی دارد( منظور از دستگاه تصفیه آب خانگی ، دستگاه تصفیه آب خانگی اسمزمعکوس است ) . فیلتر کربن فعال یخچالها ، در واقع تنها یکی از فیلترهای شش گانه دستگاه تصفیه آب خانگی است . عملکرد یک دستگاه تصفیه آب بسیار بالاتر می باشد و فیلتر یخچال حدود %۵ از کار یک دستگاه تصفیه آب خانگی را انجام میدهد . بنابراین توصیه میشود در صورت حساسیت به کیفیت آب ، از یک دستگاه تصفیه آب خانگی استفاده کنید و سپس آنرا به یخچال متصل کنید

لطفا به مقالات و محصولات ما امتیاز بدین و مارو دلگرم کنید.
۰ / ۵ نتایج: ۵ رای: ۴

رتبه صفحه شما: