پیشنهاد خرید محصول
دستگاه تصفیه آب قلیایی خانگی,قلیایی ساز دستگاه تصفیه آب قلیایی خانگی | قلیایی ساز

دستگاه تصفیه آب خانگی StarLine ET X800 (شیربرداشت تک)

۹/۷۳۳/۰۰۰ تومان۹/۷۳۳/۰۰۰ تومانمشاهده

دستگاه تصفیه آب قلیایی خانگی

میزان PH خون و بدن نقش مهمی در سلامتی افراد و بروز بیماری ها داشته که حتما باید به آنها توجه کافی نمود . طبق تحقیقات پزشکی افرادی که بدن و خون خود را با تغذیه مناسب همواره در ناحیه قلیایی نگه میدارند از سلامتی بسیار بیشتری برخوردارند و بر همین اساس توصیه میکنند هر فرد حداکثر ۴۰ درصد از غذای روزانه خود را ازغذاهای اسیدی انتخاب کند زیرا مشخص شده احتمال بروز بسیاری از بیماری های خطرناک از جمله سرطان ها و بیماری MS و پارکینسون و … در بدن های اسیدی بسیار بیشتر است .البته بدن همواره سعی میکند خود را در حالت تعادلی نگه دارد و از ظرفیت های بافری برخوردار است اما این ظرفیت محدود بوده و تغییرات زیاد منجر به مرگ خواهد شد . غذاها و مواد پسماند اسیدی در بدن توسط ادرار یا تعرق دفع میشوند اما این کافی نیست و بدن با رسوب دادن یا استفاده از عناصر حیاتی قلیایی موجود اقدام به خنثی کردن اسیدهای مضر میکند( برای مثال از کلسیم استخوان برداشت میکند که در دراز مدت باعث پوکی استخوان میشود ) .بنابراین با استفاده از غذاهای قلیایی به بدن در خنثی کردن مواد اسیدی یاری رسانید . بدین صورت بدن مواد مورد نیاز را راحت تر در اختیار دارد و از منابع حیاتی همچون کلسیم استخوان برداشت نمیکند و هم بهتر و راحت تر اینکار را انجام میدهد که فواید بسیاری برای بدن خواهد داشت . برخی از عوارض ناشی از اسیدی بودن بدن در بلند مدت عبارتند از :

۱- مرگ سلول ها و پیری زودرس به علت بالا بودن نرخ اکسیداسیون

۲-آسیب به سیستم قلبی عروقی و افزایش تصلب شرایین

۳- افزایش وزن و دیابت

۴-ایجاد سنگ کلیه و بروز نارساییهای کلیوی و مثانه ای

۵-کاهش قدرت سیستم ایمنی بدن

۶-افزایش آسیبهای رادیکالهای آزاد خون

۷-بروز پوکی استخوان

۸- درد مفاصل و آرتروز و درد عضلات و تجمع اسید لاکتیک

۹-خستگی مزمن، سردرد ، سر گیجه ، ترش کردن

۱۰-افزایش ترشحات مخاطی

۱۱-افزایش تنش واسترس

۱۲-خشکی پوست ومو و ناخنهای شکننده

۱۳-افزایش احتمال بروز سرطان

۱۴-کاهش توانایی بدن در جذب مواد معدنی و مواد مغذی

 

در سال ۱۹۳۱ پژوهشگران ژاپنی از سوی دولت ماموریت یافتند در مورد آب قلیایی و اثرات آن بر سلامتی تحقیقات گسترده انجام دهند که بعد از بررسی های آنها اعلام شد این آب خواص بسیار معجزه آسایی بر سلامتی دارد و از آن پس استفاده از این نوع آب در دستور کار دولت برای عموم مردم قرار گرفت اگرچه در سال ۱۹۹۳ تحقیقات بسیار علمی تری توسط محققان ژاپنی انجام شد و اینبار بیش از پیش و بصورت علمی تر اثرات معجزه اسای آین آب ها مشخص گردید .امروزه کشورهای ژاپن و کره جنوبی سالم ترین و بالاترین طول عمر افراد در جهان را دارا میباشند که بسیاری از محققان یکی از عوامل آن را استفاده گسترده و البته کنترل شده از آب قلیایی می دانند .

آب قلیایی سرشار از کلسیم ، منیزیم ، پتاسیم ، آهن ، روی ، نیکل میباشند که از املاح مفید و موثر در طول عمر میباشند . این آبها دارای خاصیت آنتی اکسیدانی بالا بوده که باعث خنثی سازی رادیکال های ازاد در بدن شده و از بسیاری بیماری ها و سرطان ها جلوگیری میکند . همچنین استفاده از آب قلیایی برای بیماران دیابتی مفید میباشد و در تحقیقات بر روی موشهای آزمایشگاهی مشخص شد که باعث طول عمر بیشتر ( احتمالا بخاطر خواص آنتی اکسیدانی ) می شود .

دستگاه تصفیه آب قلیایی خانگی

پیشنهاد خرید محصول
دستگاه تصفیه آب قلیایی خانگی,قلیایی ساز دستگاه تصفیه آب قلیایی خانگی | قلیایی ساز

دستگاه تصفیه آب خانگی UltraPro ET X900 (شیربرداشت تک)

۱۰/۶۱۵/۰۰۰ تومان۱۰/۶۱۵/۰۰۰ تومانمشاهده

مضرات :

آب قلیایی یا آب الکالاین ضرر خاصی برای بدن ندارد به شرط انکه کنترل شده و در زمان مناسب مصرف شود . آب قلیایی اگر در زمان نامناسب و در میان وعده های غذایی مصرف شود باعث تضعیف اسید معده می شود که در دراز مدت و بخصوص در افراد بالای ۶۰ سال میتواند باعث رفلکس معده و یا مشکلات گوارشی شود به همین دلیل توصیه می شود ۱ ساعت قبل از وعده غذایی و ۲ ساعت بعد از آن مصرف نشود . همچنین این آب میتواند با بعضی داروها تداخل داشته باشد ( تعداد کمی از داروهای خاص ) . این آب با هوا و مواد پلاستیکی واکنش میدهد لذا باید در ظروف شیشه ای در بسته نگه داری شود و نباید در معرض هوا به مدت طولانی قرار گیرد ( مثلا نباید برای آب اکواریوم استفاده شود ) .

بهترین آب ها در طبیعت برای نوشیدن آبی است که دارای ۴ خاصیت باشد .

اول اینکه قلیایی باشد که نقش مهمی در سلامتی و بالانس اسیدی بدن دارد .

دوم اینکه دارای خواص انتی اکسیدانی باشد تا عوامل بیماری زا (رادیکالهای آزاد ) را در بدن خنثی نماید .

سوم اینکه از حجم اکسیژن بالایی برای شادابی بخشیدن برخوردار باشد .

چهارم اینکه دارای شکل مولکولی ۶ وجهی برای نفوذ بهتر به بافت ها و سلول ها باشد .

تعداد کمی چشمه در جهان موجود هستند که آب آنها دارای این ۴ خاصیت بوده و محققان دریافته اند افرادی که از آب این چشمه ها استفاده میکنند دارای طول عمر بیشتر بوده و از سلامتی بالاتری برخوردارند . به عنوان مثال چشمه های لردز فرانسه که به چشمه های شفا بخش معروف هستند و یا چشمه آب زمزم دارای این نوع آب میباشند . با گسترش شهرنشینی و کم شدن شدید کیفیت آب ، امروزه تنها در تعداد انگشت شماری از مناطق جهان میتوان این نوع آبها را به طور طبیعی یافت .

بنابراین با توجه به خواص بسیار مثبت و شفا بخش اب قلیایی ( از آب قلیایی به نام آب شفا بخش و آب شگفت انگیز هم یاد میشود ) توصیه میکنیم که از این آبها البته به صورت کنترل شده و در زمانهای مناسب استفاده کنید . از بهترین روش های تهیه و استفاده از این آب استفاده از فیلترهای قلیایی در دستگاههای تصفیه آب خانگی میباشد که سبب تهیه آب قلیایی کنترل شده و بسیار مفید برای بدن میشود و همچنین فرایند قلیایی کردن آب به صورت کاملا طبیعی و نه شیمیایی انجام میشود .البته تاکید میکنیم همواره از فیلترهای دارای استاندارد های معتبر استفاده نمایید .

مواد در طبیغت یا اسیدی هستند یا باز و یا خنثی که مقدار آنرا با PH نشان میدهند . در تصویر زیر چند ماده مختلف را با درجات مختلف PH مشاهده مینمایید .

دستگاه تصفیه آب قلیایی خانگی
دستگاه تصفیه آب قلیایی خانگی

 

دستگاه تصفیه آب قلیایی خانگی،فیلتر الیافی (pp)

فیلتر الیافی pp یا پلی پروپیلن به عنوان فیلتر مرحله اول در یک دستگاه تصفیه آب خانگی قرار می گیرد. ساختار فیلتر الیافی به گونه ای می باشد که از منافذ کوچک به قطر ۱ و ۵ میکرون (µm) تشکیل شده و دارای پوشش از الیاف به دور هم تابیده شده ساخته شده است. به کمک حفره ها (منافذ) موجود مانع عبور ذرات معلق آب مانند گرد و خاک، گل و لای، لجن، خزه و ذرات آلی می شود. فیلترهای الیافی عموما به رنگ سفید دیده می شود اما زمانی که بسیار از آلودگی های آب را به خود جذب کند به رنگ قهوه ای تیره تغییر کرده و باید آن را تعویض نمود.

دستگاه تصفیه آب قلیایی خانگی،فیلتر کربن گرانول

کربن گرانول یا کربن پودری با نام های (GAC or UDF 10) نیز شناخته می شود جایگاه این فیلتر در یک دستگاه تصفیه آب خانگی بعد از فیلتر الیافی یعنی در مرحله دوم می باشد و متشکل از یک پوسته سرشار از دانه های کربن فعال بوده که با خاصیت جذب سطحی کربن اقدام به حذف آلاینده ها می کند. آب پس از گذشتن از فیلتر الیافی وارد فیلتر کربن گرانول شده و برخی آلاینده های شیمیایی مانند کلر و مشتقات آن (تری هالومتان THM) توسط این فیلتر حذف می گردند و باعث از بین رفتن بو، طعم و رنگ نامطبوع آب شده بنابراین شفافیت آب را به همراه دارد.

دستگاه تصفیه آب قلیایی خانگی ،فیلتر کربن بلاک

در مرحله سوم دستگاه تصفیه آب خانگی فیلتر کربن بلاک (CTO) قرار دارد، کربن بلاک از زغال پوسته نارگیل ساخته شده که پایه گیاهی دارد، این فیلتر تکمیل کننده عملیات تصفیه فیلتر کربن فعال در مرحله قبل است.فیلتر کربن بلاک این قابلیت را دارد که ترکیبات آلی محلول، طعم و بو نامطبوع باقی مانده در آب را از بین ببرد.

دستگاه تصفیه آب قلیایی خانگی ،فیلتر محافظ ممبران (Membrane Protector)

به دلیل اهمیت بسیار فیلتر ممبران در دستگاه تصفیه آب اسمز معکوس، محافظت از این فیلتر توصیه شده است از این رو در برخی از دستگاه های تصفیه آب خانگی جهت افزایش طول عمر ممبران و بهبود عملکرد دستگاه این فیلتر را قبل از ممبران قرار می دهند تا آلاینده های به جا مانده از مراحل پیش تصفیه وارد ممبران نشود و به آن آسیب نرساند.

دستگاه تصفیه آب قلیایی خانگی ،فیلتر ممبران (Membrane)

ممبران فیلتری است که به روش اسمز معکوس Reverse Osmosis  عمل می کند، این فیلتر از یک غشاء نیمه تراوا ( غشایی با نفوذپذیری انتخابی است که به مولکول ها و یون های مشخص شده ای اجازه عبور می دهد) و چندین لایه مستحکم ساخته شده، فیلتر ممبران یک ورودی و دو خروجی آب دارد بطوری که آب خام وارد ممبران شده ذرات و آلودگی های موجود در آب مانند نیترات و نیتریت، آرسینک، آلودگی های میکروبی از قبیل آندوتوکسین ها، فلزات سنگین مانند جیوه، سرب را به ابعاد ۰.۰۰۰۱ میکرون (µm) از بین ببرد، از خروجی اول آب تصفیه شده تولید گردد و خروجی دوم مربوط به پساب می باشد.

دستگاه تصفیه آب قلیایی خانگی ،فیلتر پست کربن

در  پنجمین مرحله یک دستگاه تصفیه آب خانگی، عملیات تصفیه توسط فیلتر پست کربن صورت می گیرد. پست کربن یک فیلتر خطی (inline) است که حاوی کربن فعال ساخته شده از زغال پوسته نارگیل می باشد. در اثر قرار گرفتن طولانی مدت آب درون مخزن طعم و بو نامطبوعی به خود می گیرد بنابراین وظیفه ی فیلتر پست کربن از بین بردن این بو و طعم زننده توسط خاصیت جذب سطحی کربن می باشد.

دستگاه تصفیه آب قلیایی خانگی ،فیلتر Mineral (مینرال-معدنی ساز)

این فیلتر باعث حفظ مواد معدنی مورد نیاز بدن مانند کلسیم، منیزیم، پتاسیم، بی کربنات، منگنز می شود. فیلتر مینرال علاوه بر تامین این مواد برای بدن باعث بهبود بخشیدن به طعم تلخ آب نیز می گردد، ساختار این فیلتر بصورت کپسولی متشکل از سنگ ریزه های املاح و مواد معدنی می باشد.

دستگاه تصفیه آب قلیایی خانگی، فیلتر قلیایی ساز (Alkaline)

هنگامی که میزان PH آب کمتر از ۷ می شود، آب خاصیت اسیدی پیدا می کند و استفاده از این نوع آب به سلامتی انسان آسیب می رساند، در مناطقی که آب مصرفی اسیدی باشد استفاده از آب قلیایی پیشنهاد می شود. فیلتر قلیایی سرشار از مواد معدنی مفید برای بدن می باشد، درون این فیلتر مقدار زیادی یون وجود دارد که باعث افزایش PH آب می شود همچنین برای تبدیل آب به یک آب قلیایی باید فرآیند الکترولیز اتفاق بیافتد، این فرآیند توسط صفحات فلزی که درون فیلتر قرار دارد اجزای اسیدی و قلیایی آب را جدا می کند و در نهایت آب قلیایی تولید می شود.

مزایای استفاده از آب قلیایی:

•    حذف چربی ها و اسید های موجود در بدن
•    رفع بیماری های گوارشی و رفلاکس معده
•    حذف کلسترول و قند در بیماران دیابتی
•    تنظیم فشار خون
•    تقویت سیستم ایمنی بدن

دستگاه تصفیه آب قلیایی خانگی

فرآیند الکترولیز چیست؟
فرآیند الکترولیز توسط جریان الکترون ها از سوی قطب منفی (آند) به سوی قطب مثبت (کاتد) انجام می شود، الکترون آزاد شده در مجاورت آند باعث تبدیل شدن یون هیدروژن به گاز هیدروژن شده. این فرآیند در جهت جداسازی اجزای اسیدی و قلیایی آب از یکدیگر است در  فرآیند الکترولیز آب توسط یک غشاء عبور دهنده یون به دور محفظه ی یونیزه شده به ۲ جریان اسیدی و قلیایی تفکیک می گردد به این صورت که غشاء یون اجازه عبور ذراتی که باردار هستند را می دهد ولی مولکول ها در سد این غشاء به دام می افتند، یون های که بار منفی دارند در آب قلیایی و یون های دارای بار مثبت ، در آب اسیدی انباشته می شوند.

فیلتر اکسیژن ساز (انرژی زا)

فیلتر اکسیژن ساز از مواد بیوسرامیکی تشکیل شده است، این مواد بدون دخالت هیچ گونه اشعه نوری  ساطع کننده اشعه مادون قرمز هستند، با تولید اشعه مادون قرمز در این فیلتر مولکول های آب شکسته شده و هیدروژن گازی و مولکول های اکسیژن پدید می آیند، اکسیژن آزاد شده توسط این فرآیند مزایای قابل قبولی برای بدن دارد.

فواید استفاده از فیلتر اکسیژن ساز

۱.    اکسیژن موجود در آب سوخت و ساز بدن را بالا برده و باعث می شود جذب غذا راحت تر انجام شود.
۲.    جذب اکسیژن منجر به باز شدن منافذ پوست و شفافیت آن می گردد.
۳.    باعث تقویت سیستم ایمنی بدن شده و از ابتلا به بیماری ها جلوگیری می کند.
۴.    رسیدن اکسیژن به سلول های عصبی و نورون ها باعث آرامش و تقویت اعصاب می شود.

لطفا به مقالات و محصولات ما امتیاز بدین و مارو دلگرم کنید.
۰ / ۵ نتایج: ۵ رای: ۲

رتبه صفحه شما: