تصفیه آب و اجزای آن

تانک ذخیره بزرگ یا کوچک (تصفیه آب و اجزای آن)

به طور کلی مخزن های ذخیره دستگاه های تصفیه با توجه به محدودیت های فضایی کابینت زیر سینک ۳.۲ و ۴ گالن در نظر گرفته می شوند. گذشته از فضای مورد نیاز جانمایی تانک، مقدار مصرف، پارامتر دیگریست که می بایست در هنگام خرید به آن توجه نمایید. به عنوان مثال اگر مصرف آب روزانه شما کم می باشد، بهتر است از از تانک کوچک تر استفاده نمایید چرا که استفاده از تانک بزرگ با وجود میزان مصرف پایین باعث مانده شدن مقداری از آب در تانک خواهد شد. بنابراین جهت استفاده از آب تصفیه شده تازه و همچنین استفاده بهینه از فضای کابینت زیر سینک بهتر است در صورت پایین بودن سرانه مصرف از تانک کوچک و در صورت بالا بودن این پارامتر از تانک بزرگ استفاده نمایید.

قسمت های اصلی تصفیه آب و اجزای آن چیست؟

به طور کلی یک دستگاه تصفیه آب کامل جهت انجام فرآیند تصفیه از ورود تا شرب می بایست دارای ۳ قسمت زیر باشد:

  • پیش تصفیه : در این قسمت املاح و گازهای نامحلول در آب (مانند شن، ماسه، زنگ آهن، کلر و …) توسط ۳ فیلتر گرفته می شود و تنها املاح محلول به قسمت بعدی راه پیدا می کنند.
  • تصفیه : در این قسمت توسط فیلتر ممبران و فشار پمپ به روش اسمز معکوس املاح محلول (مانند نمک،آهک، رسوبات، سموم کشاورزی، آزبست، نیترات و …) در آب جداسازی شده و به فاضلاب فرستاده می شود. سپس توسط فیلتر پست کربن هرگونه بو و مزه از آب گرفته شده و فرآیند تصفیه به پایان می رسد.
  • فرآوری : پس از اتمام مراحل تصفیه آب همچنان برای شرب آماده نیست و می بایست مزه ، اسیدیته، سطح اکسیژن، میزان اکسیدان ها و کلونی باکتریایی آن نیز استاندارد سازی شود. مراحل فرآوری برخلاف تصور عوام اختیاری نیستند و می بایست بر حسب شرایط آب هر منطقه از فیلترهای فرآوری پس از تصفیه استفاده نمود.
لطفا به مقالات و محصولات ما امتیاز بدین و مارو دلگرم کنید.
۰ / ۵ نتایج: ۵ رای: ۱

رتبه صفحه شما: