پیشنهاد خرید محصول
دستگاه های تصفیه آب خانگی, انواع دستگاه های تصفیه آب انواع دستگاه های تصفیه آب خانگی

دستگاه تصفیه آب خانگی UltraPro ET X900 (شیربرداشت تک)

۱۰/۶۱۵/۰۰۰ تومان۱۰/۶۱۵/۰۰۰ تومانمشاهده

 انواع دستگاه های تصفیه آب خانگی با توجه به موقعیت و مکانی که می توانید از آنها در منزل خود استفاده کنید شامل انواع زیر هستند:

۱. دستگاه های تصفیه آب بیسیک یا قدیمی تر

پارچ آب (متشکل از یک فیلتر کربنی یا یک فیلتر میکس مدیا شامل فیلتر الیافی و کربن فعال) که می تواند مواد جامد معلق، زنگ، شن و ماسه، کلر و مشتقات آن، چربی و بوی نامطبوع آب را حذف کند و می تواند برای داخل یخچال هم استفاده شود.

تصفیه آب های سرشیری معمولا فیلترهای کربنی هستند، که قبل از شیر آب قرار می گیرند و می توانند کلر و مشتقات آن، چربی و بوی نامطبوع آب را حذف کنند.

دستگاه تصفیه آب یک مرحله ای کلمنی رومیزی، که می تواند مقدار مورد نیاز آب آشامیدنی شما را برای مدت طولانی تامین کند، بدون این که نیاز به تعویض فیلتر در کوتاه مدت داشته باشد.

دستگاه تصفیه آب یک مرحله ای زیر سینکی که معمولا از یک فیلتر میکس مدیا (فیلتر الیافی+ کربن فعال) تشکیل شده و می تواند مواد جامد معلق، زنگ، شن و ماسه، کلر و مشتقات آن، چربی و بوی نامطبوع آب را حذف کند.

 

. دستگاه های تصفیه آب پیشرفته

هیچ نوع سیستم فیلتراسیون تک مرحله ای وجود ندارد، که بتواند تمام آلاینده ها را از آب حذف کند؛ بنابراین در دستگاه های تصفیه آب خانگی نسل جدید از چند نوع فیلتر که هر کدام برای حذف مواد خاصی ایده آل هستند استفاده شده است. این دستگاه ها معمولا حجم بیشتری را نسبت به سیستم های تک مرحله ای اشغال می کنند.

دستگاه های تصفیه آب چند مرحله ای رومیزی، ۳ یا تعداد بیشتری فیلتر دارند و برای کسانی که در آشپزخانه فضای کافی دارند مناسب هستند.

دستگاه های تصفیه آب چند مرحله ای زیر سینکی همان کار را برای شما انجام می دهند، ولی فضای زیادی نمی خواهند و در زیر سینک نصب می شوند. این دستگاه ها دارای سه مرحله و بیش تر هستند و بیش ترین استقبال را از طرف مصرف کننده ها دارند.

دستگاه تصفیه آب زیر سینکی پایه دار که از نظر کیفیت مشابه با انواع بدون پایه هستند، ولی قابلیت جابجایی و تعویض فیلتر آنها راحت تر است.

سیستم تصفیه آب جاذبه ای که از یک سیستم فیلتراسیون چند لایه ای تشکیل شده است و برای مصرف بیرون از خانه و سفر مناسب می باشد.

 

دستگاه تصفیه آب مناسب برای شما باید با توجه به کارکردهای مختلف دستگاه های تصفیه آب و هم چنین نوع آب ورودی به دستگاه، انتخاب شود. در زیر به صورت مختصر به بررسی هر کدام از این موارد می پردازیم:

دستگاه های تصفیه آب مجهز به ممبران RO

دستگاه های تصفیه آب RO اغلب برای آب هایی استفاده می شوند، که از املاح بالایی برخوردارند و یا به مواد آلاینده ای مانند آرسنیک و نیترات و …. آلوده شده اند. این دستگاه های تصفیه آب قادر به حذف کلیه جامدات محلول در آب (TDS) و یا اصطلاحا سختی آب  هستند. بنابر این اگر آب منطقه شما شور است، حاوی مواد مضر برای سلامتی مثل آرسنیک و نیترات است و یا سختی بالایی دارد، بدون شک مناسب ترین دستگاه برای شما دستگاه تصفیه آب مجهز به فیلتر ممبران است.

دستگاه تصفیه آب مجهز به فیلتر UF

اگر آب ورودی مورد مصرف شما دارای سختی مناسبی باشد (حدود TDS=100-200 ppm) و تنها دارای مواد معلقی مانند شن ها، رنگ، گل، باکتری و ویروس ها است، دستگاه تصفیه آب به روش UF برای شما بسیار مناسب است. دستگاه های تصفیه آب UF توانایی حذف باکتری ها، میکروب ها، انگل ها، شن، گل و هر ماده ای که قطر آن بالاتر از ۰.۰۱ میکرون باشد را دارند.

دستگاه تصفیه آب خانگی سه فیلتره (بالای ۱ میکرون)

دستگاه های تصفیه آب خانگی سه فیلتره با دقت فیلتراسیون بالای ۱ میکرون تنها برای آب هایی مناسب می باشند، که به ذرات معلقی مانند ماسه ریز آلوده هستند. این دستگاه ها در صورت مجهز بودن به فیلترهای کربنی، توانایی حذف نسبی مواد شیمیایی مانند کودهای شیمیایی و فلزات سنگین را دارند.

به طور مثال اگر آب منطقه شما نرم و دارای کیفیت بالا است، به یک سیستم اسمز معکوس نیاز ندارید و فقط یک فیلتر الیافی با کیفیت و فیلتر کربنی برای تصفیه آب کافیست. اگر دقت لازم را در مورد شناسایی آلاینده های آب منطقه خود کرده اید و هیچ مورد مهمی وجود ندارد، یک فیلتر یخچال برای شما می تواند کافی باشد.

خرید بهترین دستگاه تصفیه آب

انواع مختلفی از دستگاه های تصفیه آب با فیلترهای مختلف در بازار موجود هستند و تصمیم گیری در مورد این که به چه نوعی نیاز دارید و یا چه نوعی برای شما بهتر است، کمی گیج کننده به نظر می رسد. در این جا مواردی را که برای خرید دستگاه تصفیه آب باید در نظر بگیرید، با هم مرور می کنیم:

در مورد این که چرا می خواهید دستگاه تصفیه آب بخرید فکر کنید. خیلی از مردم به دلیل رفع مزه بد آب و یا کاهش املاح معدنی (سختی آب) و گل و لای و آلاینده های مضر محلول موجود در آب اقدام به خرید دستگاه تصفیه آب می کنند.

مهم ترین فاکتور برای خرید دستگاه تصفیه آب این است که شما چه نوع ناخالصی را می خواهید از آب حذف کنید و این که آیا در مورد سلامتی آب نگران هستید و یا فقط طعم و بوی نامطلوب آب شما را اذیت می کند.

مواد آلاینده احتمالی آب منطقه خودتان را شناسایی کنید. مثلا آب لوله کشی شهر معمولا دارای مقداری کلر و محصولات جانبی آن مثل تری هالومتان ها، فلزات سنگین مثل جیوه و سرب، میکروپلاستیک، آرسنیک، مواد آلی باقی مانده از جانداران در آب و میکروارگانیسم هایی است که با کلر حذف نمی شوند.

فیلتر مناسب برای حذف این آلاینده ها را بشناسید. به این دلیل که فیلترهای مختلفی برای انواع مختلف آلاینده های آب طراحی شده است و بعضی از دستگاه ها از چند نوع فیلتر مختلف برای حذف ناخالصی های آب استفاده می کنند.

ببینید که چه نوع دستگاهی برای شما از نظر هزینه، فضای خانه و سبک زندگی مناسب است. انتخاب یک سیستم تصفیه آب بر اساس مدل، تکنولوژی و میزان آب مورد نیاز خانواده انجام می شود. به خصوص میزان آب مورد نیاز روزانه اهمیت زیادی در انتخاب دستگاه تصفیه آب اسمز معکوس با مخزن مناسب دارد. مخزن کوچکتر نمی تواند نیازهای یک خانواده پرجمعیت را برآورده کند و مخزن بزرگ تر از حد لازم هم باعث دیر خالی شدن مخزن و ماندن آب می شود.

 

توجه داشته باشید که انواع دستگاه های تصفیه آب زیر سینکی و رومیزی فقط در ظاهر و طراحی یا در تجهیزات نمایش وضعیت آب خروجی با هم تفاوت دارند. اما در عمل هر دو نوع دستگاه از یک روش برای تصفیه آب استفاده می کنند و حتی میزان ظرفیت تولید آب دستگاه های زیر سینکی و رومیزی با هم برابر است.

طراحی و شکل ظاهری دستگاه های تصفیه آب رومیزی و زیر سینکی باعث می شود که این دستگاه ها دارای فیلترهای اختصاصی خودشان باشند.

بنابر این توصیه ما این است که قبل از خرید دستگاه تصفیه آب، از اختصاصی نبودن فیلترهای آن اطمینان حاصل کنید، تا در موقع تعویض فیلترهای دستگاه با مشکل تهیه فیلترها مواجه نشوید.

همه تجهیزات تصفیه آب نیاز به نگهداری و سرویس دوره ای دارند ولی در بعضی از محصولات این سرویس ها ساده تر هستند، مثل تعویض فیلتر کربنی یا لامپ یووی. در بعضی سیستم های دیگر نگهداری پیچیده تر است مثل بازسازی فیلترهای اکسید کننده یا تعویض ممبران در سیستم های اسمز معکوس.

بهتر است قبل از خرید دستگاه از نحوه نگهداری و سرویس آن اطلاع کافی پیدا کنید.

در زمان خرید دستگاه تصفیه آب خانگی، همان طور که سیستم های RO را برای پیدا کردن محصولی که مناسب شما باشد مقایسه می کنید، حتماً پیش خودتان این ۵ سوال را مطرح کنید:

  •  آیا این دستگاه بازخورد خوبی از نظر مشتریان داشته است؟
    •    آیا شرکت تولید کننده این دستگاه تصفیه آب معتبر است؟
    •    آیا این دستگاه تصفیه آب از قطعات با کیفیت تولید کنندگان قابل اعتماد استفاده می کند؟ و آیا دستگاه و قطعات آن از نظر FDA (سازمان غذا و داروی آمریکا) و NSF (بنیاد ملی بهداشت) تأیید شده اند؟
    •    آیا این دستگاه تصفیه آب از جدیدترین روش استفاده می کند و فناوری آن به روز است؟توانایی و مزیت این دستگاه تصفیه آب در مقایسه با دستگاه های دیگر مانند آن چیست و چطور مقایسه می شود؟ چون برخی دستگاه های تصفیه آب بسته به نیاز مشتری و نوع آلاینده های آب توانایی بالاتری از نظر جداسازی مواد آلاینده دارند.

 

لطفا به مقالات و محصولات ما امتیاز بدین و مارو دلگرم کنید.
۰ / ۵ نتایج: ۵ رای: ۲

رتبه صفحه شما: